
«Η κυβέρνηση με τον μπαμπούλα της πειθαρχικής δίωξης και απόλυσης πλήττει θεμελιώδη συνδικαλιστικά και πολιτικά δικαιώματα»
«Όλο το νομοσχέδιο διαπνέει ένας έκδηλος αυταρχισμός που επαναφέρει τη δημόσια διοίκηση σε εποχές που όλοι μας θέλουμε να ξεχάσουμε. Γιατί το να επικρέμεται πάνω από το κεφάλι των δημοσίων υπαλλήλων ο μπαμπούλας της πειθαρχικής δίωξης και της απόλυσης δεν είναι μόνο πρόβλημα των υπαλλήλων, είναι πρόβλημα λειτουργίας της διοίκησης». Αυτά τόνισε ο Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θ. Ξανθόπουλος, μιλώντας ως Ειδικός Αγορητής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για το νέο πειθαρχικό των δημοσίων υπαλλήλων.
«Το νομοσχέδιο με πρόσχημα τη διευθέτηση υπαρκτών προβλημάτων φοράει κορσέ σε όλο τον δημοσιοϋπαλληλικό κόσμο. Η κυβέρνηση αγωνιά και προσπαθεί να αποκλείσει όποια κριτική φωνή γιατί φοβάται ότι μπορεί να ακουστεί ένα άλλο, διαφορετικό σχέδιο από το δικό της», συμπλήρωσε.
«Τα κατ’ εξοχήν ατιμωτικά αδικήματα που περιγράφονται στον Ποινικό Κώδικα με το πειθαρχικό δίκαιο και σήμερα ακόμη επισύρουν την ποινή της απόλυσης. Με την έννοια αυτή δεν αντιλαμβάνομαι ποιος είναι ο δικαιολογητικός λόγος της θέσπισης ενός παράλληλου, νέου θεσμικού πλαισίου, το οποίο αναμασά, επαναλαμβάνει τα ήδη υφιστάμενα αδικήματα και τεχνηέντως εισαγάγει την συνδικαλιστική και πολιτική διαφωνία, ορίζοντας ότι η άρνηση στην αξιολόγηση αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα που επιφέρει σε δεύτερη φάση την ποινή της απόλυση υπογράμμισε».
«Η άρνηση αξιολόγησης είναι μια πολιτική συνδικαλιστική επιλογή που κάνουν τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων… Η κυβέρνηση αγνοεί έναν ολόκληρο κλάδο, έρχεται σε αντίθεση με την ηγεσία του, προσπαθώντας να αποδυναμώσει ένα καθαρά πολιτικό, συνδικαλιστικό αίτημα», επεσήμανε και στηλίτευσε την λυσσαλέα αντίδραση της στην εκφρασμένη θέση των συνδικαλιστικών οργάνων που θα δυναμιτίσει εργασιακές σχέσεις και θα αναστατώσει τη λειτουργία του δημόσιου τομέα. Υπενθύμισε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι έχουν παραπεμφθεί πειθαρχικά 2.000 εκπαιδευτικοί που αρνήθηκαν την αξιολόγηση, την στιγμή που οι ελλείψεις και τα κενά στους εκπαιδευτικούς είναι ήδη πολύ μεγάλα.
Ο κ. Ξανθόπουλος έκανε αναφορά και στην Έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, η οποία επισημαίνει σοβαρά προβλήματα συνταγματικότητας διατάξεων του ν/σ, όπως αυτής που θέτει διαρκές κώλυμα διορισμού χωρίς καταδικαστική απόφαση δικαστηρίου αλλά και μετά και μετά τη λήξη του χρόνου στέρησης των πολιτικών δικαιωμάτων.
Τέλος εξέφρασε την αντίθεσή του στη δημιουργία νέου ΝΠΙΔ με την επωνυμία Ελληνικό Κέντρο Εμπειρογνωμοσύνης και Διοικητικών Μεταρρυθμίσεων, τη στιγμή που το υφιστάμενο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης μπορεί θεσμικά και ουσιαστικά να επιτελέσει όλους τους ρόλους που ανατίθενται στο νέο ΝΠΙΔ. «Δημιουργείτε ένα θεσμικό πλαίσιο που μπορεί να αναπαράγει φαινόμενα ΟΠΕΚΕΠΕ», επανέλαβε και κατέληξε: «Είναι προφανές ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι στον αντίποδα και των απαιτήσεων της δημόσιας διοίκησης και των απαιτήσεων της ελληνικής κοινωνίας και των προσδοκιών του ίδιου του συνδικαλιστικού κινήματος. Φυσικά το καταψηφίζουμε. Τώρα, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, διαδηλώνει έξω η ΑΔΕΔΥ. Η συμπαράσταση μας είναι δεδομένη».

