ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΝΟΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ

  •  «Το Δημογραφικό αναδεικνύεται σε πρόβλημα των προβλημάτων και για την Ελλάδα και για τη Δράμα»
  • «Χρειάζονται γενναίες πολιτικές παρεμβάσεις και απαιτείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο παρέμβασης για τη Δράμα και τις άλλες μειονεκτούσες περιοχές»

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Συνέντευξη τύπου για θέματα της επικαιρότητας παραχώρησε, τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025, ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Νομού Δράμας κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε τόσο σε πανελλαδικά όσο και τοπικά ζητήματα. Όπως ανέφερε εισαγωγικά, «η περίοδος που διανύουμε είναι μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδος για όλη την κοινωνία και κυρίως για τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, τα οποία θέλουμε να εκφράσουμε και στα οποία απευθύνεται ο ΣΥΡΙΖΑ».

«Αποδεικνύεται ο πολύ σφιχτός δεσμός του μηχανισμού της Ν.Δ. και του ΟΠΚΕΠΕ με τις παράνομες επιδοτήσεις»

Για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και τη λειτουργία της Εξεταστικής Επιτροπής στη Βουλή, ο κ. Ξανθόπουλος είπε: «Με κάθε κατάθεση αποδεικνύεται ο πολύ σφιχτός δεσμός του μηχανισμού της Ν.Δ. και του ΟΠΚΕΠΕ με τις παράνομες επιδοτήσεις».

Ακόμη, επεσήμανε ότι «το βασικό πολιτικό στοιχείο που προκύπτει από τη διαδικασία αυτή είναι το γεγονός ότι υπάρχει ένας πολύ στενός δεσμός ανάμεσα στα κομματικά στελέχη της Ν.Δ. που οργάνωναν και λυμαίνονταν τις επιδοτήσεις και την ανοχή των πολιτικών προϊσταμένων του οργανισμού, αλλά και του Υπουργείου Γεωργίας, οι οποίοι ενώ ήξεραν, δεν έπραξαν αυτά που όφειλαν να κάνουν».

«Το γεγονός ότι η κυβέρνηση άλλαξε έξι Υπουργού και πέντε Διοικητές ΟΠΕΚΕΠΕ δείχνει ότι είχε επίγνωση του τι συμβαίνει στον χώρο αυτόν, αλλά δεν τόλμησε να συγκρουστεί για να εξυγιάνει τον Οργανισμό και ουσιαστικά να σταματήσει τις παρανομίες», ανέφερε ο κ. Ξανθόπουλος, ο οποίος πρόσθεσε: «Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, εξαιτίας του οποίου βογκά ο πρωτογενής τομέας, έχει την υπογραφή και την ευθύνη του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Ν.Δ. παρόλες τις προσπάθειες για να απομακρυνθούν από το κάδρο».

«Εάν η κοινωνία και οι πολίτες διεκδικήσουν εμφατικά και μαχητικά την ανάγκη στήριξης των ΕΛΤΑ, θα είναι μια αμφίρροπη μάχη»

Για το ζήτημα των ΕΛΤΑ και του κλεισίματος 204 καταστημάτων, ο κ. Ξανθόπουλος είπε: «Η ιστορία του ΕΛΤΑ είναι ένα κλασικό παράδειγμα του πως μεθοδεύει η Ν.Δ. τη μεταφορά των οργανισμών δημοσίου ενδιαφέροντος στον ιδιωτικό τομέα ή πως τους απενεργοποιεί για να αφήσει ζωτικό χώρο στις ανταγωνίστριες ιδιωτικές επιχειρήσεις. Η ιστορία του ΕΛΤΑ, από άποψη οικονομοτεχνική, λέει ότι εμείς παραδώσαμε τον ΣΥΡΙΖΑ το 2019 με θετικό πρόσημο. Είχε δηλαδή ο οργανισμός, ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier, περί τα 7 εκ. πλεόνασμα. Από εκεί και μετά, η Ν.Δ., με τις μεθοδεύσεις που ακολούθησε και τις διαδικασίες, κατόρθωσε να τον καταστήσει ελλειμματικό και βέβαια να έρθει ως επιστέγασμα αυτής της πολιτικής, αυτό που ξέρει να κάνει πάρα πολύ καλά, να τον κλείσει και να αφήσει ζωτικό χώρο στις ανταγωνίστριες ιδιωτικές εταιρείες».

Επίσης, ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία σημείωσε: «Η κυβέρνηση μπροστά στο κύμα αντιδράσεων που ακολούθησε την ανακοίνωση της απόφασης, έκανε πίσω. Ανέστειλε επί του παρόντος την εφαρμογή για ένα τρίμηνο περίπου. Αλλά είναι προδιαγραμμένη η πορεία κλεισίματος του οργανισμού, εκτός εάν η κοινωνία, οι πολίτες, οι Δήμαρχοι, τα Επιμελητήρια, οι Ενώσεις Συνταξιούχων διεκδικήσουν εμφατικά και μαχητικά την ανάγκη στήριξης των ΕΛΤΑ, οπότε θα είναι μια αμφίρροπη μάχη».

«Οι γενικές αναφορές του Πρωθυπουργού είναι πολύ πίσω από τις απαιτήσεις της κοινωνίας

Στη συνέχεια της συνέντευξης τύπου ο κ. Ξανθόπουλος μίλησε για τοπικά θέματα, με αφορμή και όσα ανέφερε ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης στην κυριακάτικη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς υπήρχε ειδική αναφορά για τη Δράμα σε αυτήν.

Ο κ. Ξανθόπουλος επεσήμανε: «Επανήλθε πάλι το Δράμα – Αμφίπολη. Ως Βουλευτής κουράζομαι να εξηγώ στους συναδέλφους μου στη Βουλή τι είναι αυτό που εμποδίζει την ολοκλήρωση του άξονα τόσα χρόνια. Θυμάμαι, το 2019, ως νέος Βουλευτής, ήταν στις προγραμματικές δηλώσεις του Πρωθυπουργού και από το 2019 έως το 2025 είμαστε περίπου εκεί που ήμασταν».

Ακόμη, ο Βουλευτής του Νομού Δράμας είπε: «Μίλησε για τη ενίσχυση των Κέντρων Υγείας, Νευροκοπίου, Παρανεστίου και Προσοτσάνης που είναι βεβαίως καλοδεχούμενη, αλλά το βασικό πρόβλημα είναι η στελέχωση με ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Και εκεί δεν έχουμε κανένα νέο. Υπάρχει βεβαίως το πρόβλημα λειτουργίας του Νοσοκομείου της Δράμας, το οποίο επισκιάζει τα Κέντρα Υγείας. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα Κέντρα Υγείας ασκούν πρωτοβάθμια περίθαλψη αφενός και αφετέρου εξυπηρετούν ένα σημαντικό αριθμό συμπολιτών μας, οι οποίοι βρίσκονται στην περιφέρεια».

Σχετικά με την αναφορά Πρωθυπουργού στον κόμβο οπτικοακουστικών μέσων στο στρατόπεδο Ανδρικάκη, ο κ. Ξανθόπουλος σχολίασε ότι «είναι σε πολύ πρόδρομο στάδιο και ειλικρινά εάν δεν υπήρχε η χορηγία της Raycap για τη μελέτη, δεν ξέρω αν θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για ένα έργο επί της ουσίας». «Είναι προφανές ότι αυτές οι γενικές αναφορές του Πρωθυπουργού είναι πολύ πίσω από τις απαιτήσεις της κοινωνίας», πρόσθεσε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.

«Το Δημογραφικό αναδεικνύεται σε πρόβλημα των προβλημάτων και για την Ελλάδα και για τη Δράμα»

Ακολούθως ο κ. Ξανθόπουλος έκανε ειδική αναφορά στην αρνητική εικόνα που καταγράφεται στον πρωτογενή τομέα και στάθηκε ιδιαίτερα στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κτηνοτρόφοι.

Όσον αφορά το Δημογραφικό, ο κ. Ξανθόπουλος επεσήμανε: «Το Δημογραφικό αναδεικνύεται σε πρόβλημα των προβλημάτων και για την Ελλάδα και για τη Δράμα. Είναι ενδεικτικό ότι η Δράμα είχε μία πολύ σοβαρή μείωση του πληθυσμού της και διάβασα μάλιστα ότι στον Βώλακα, που είναι ένα ακμάζων χωριό της Δραμινής περιφέρειας, μέχρι στιγμής, το 2025, δεν υπάρχει ούτε μία γέννηση. Ο Βώλακας έχει ιδιαίτερη σημασία, γιατί είναι ένα χωριό που κρατάει τους νέους. Έχει δηλαδή νέο πληθυσμό, αλλά δεν σημειώθηκε καμία γέννηση και αυτό είναι πολύ χαρακτηριστικό του δημογραφικού προβλήματος».

Όπως είπε, «αυτά, λοιπόν, τα προβλήματα που ανέφερα προηγουμένως που έχουν σχέση με τη δυνατότητα του Νομού μας να ξεφύγει από το τέλμα της στασιμότητας, χρειάζονται γενναίες πολιτικές παρεμβάσεις και απαιτείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο παρέμβασης για τη Δράμα και τις άλλες μειονεκτούσες περιοχές. Η λογική της κυβέρνησης ότι η αγορά θα τα λύσει όλα, βλέπετε ότι δεν ισχύει. Ή μάλλον ισχύει και επιφέρει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα».

Τέλος, ο κ. Ξανθόπουλος ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του, λέγοντας τα εξής: «Είναι αναγκαία η εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής. Η ανάδειξη μιας προοδευτικής κυβέρνησης στη διακυβέρνηση της χώρας, η οποία θα αλλάξει τη ρότα για να αντιμετωπίσει όλα αυτά τα ουσιαστικά πολιτικά και κοινωνικά προβλήματα. Στην κατεύθυνση αυτή και ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και εγώ προσωπικά, θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για να δημιουργηθεί ένα μέτωπο προοδευτικής συνεργασίας ικανό να βάλει τέλος στην κυριαρχία της Ν.Δ. και της κυβέρνησης Μητσοτάκη».