Σε ευχαριστήρια επιστολή της Ένωσης Χορευτών Δράμας «Πυρρίχιος» αναφέρονται τα εξής:

Με βαθύ σεβασμό και συγκίνηση, η Ένωση Χορευτών Δράμας «Πυρρίχιος» εκφράζει τις εγκάρδιες ευχαριστίες της προς την Ιερά Μητρόπολη Δράμας και προσωπικά προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δράμας κ. Δωρόθεο για τη συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου αποκατάστασης και επαναλειτουργίας της Ιεράς Λαυρεντιανής Μονής Μεταμορφώσεως του Σωτήρος – Νέας Σουμελά, στη δυτική είσοδο της πόλης της Δράμας.

Η ιστορική αυτή Μονή, που αποτελεί πνευματικό και πολιτισμικό φάρο για τον προσφυγικό Ελληνισμό και κυρίως για τους απογόνους των Ποντίων, άρχισε να ανοικοδομείται με πρωτοβουλία του μακαριστού Μητροπολίτη Δράμας κυρού Παύλου το έτος 2007. Σήμερα, ύστερα από πολυετή προσπάθεια, γίνεται πραγματικότητα η καθημερινή της λειτουργία και η πλήρης αποκατάστασή της.

Ο Σεβασμιώτατος κ. Δωρόθεος, με συνέπεια στο όραμα του προκατόχου του, προχώρησε με φροντίδα και ευαισθησία στην ολοκλήρωση του Ιερού Ναού, δίνοντας ξανά ζωή σε έναν χώρο που αποτελεί σημείο αναφοράς για τον ποντιακό ελληνισμό της Δράμας και όχι μόνο.

Η Ένωσή μας, ως πολιτιστικός φορέας που διαφυλάσσει και μεταλαμπαδεύει την ποντιακή κληρονομιά, αναγνωρίζει στη Μονή ένα σύμβολο ιστορικής συνέχειας, πίστης και μνήμης. Η επαναλειτουργία της είναι μια νίκη της παράδοσης απέναντι στη λήθη και της πνευματικότητας απέναντι στην αδιαφορία.

Ευχαριστούμε, επίσης, όλους όσοι συνέβαλαν, με οποιονδήποτε τρόπο, στην αποπεράτωση των έργων και καλούμε τους συμπολίτες μας να σταθούν αρωγοί στην περαιτέρω ενίσχυση και ανάδειξη του Ιερού αυτού χώρου.

 

Με σεβασμό και συγκίνηση

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Χορευτών Δράμας «Πυρρίχιος»

Ο Πρόεδρος

Δημήτριος Τσακαλίδης

Η Γραμματέας

Παναγιώτα Παυλίδου