Η 3η Δεκεμβρίου έχει ανακηρυχθεί από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Με αφορμή τη συγκεκριμένη ημέρα, στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας πραγματοποιήθηκαν δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης που αφορούσαν:

  1. Το δικαίωμα των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση,
  2. Στην καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων και
  3. Στην αναγκαιότητα σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας.

Το θέμα της αναπηρίας προσεγγίστηκε μέσα από:

  1. Εικαστικές δημιουργίες μαθητών
  2. Προβολή ταινιών μικρού μήκους διάρκειας περίπου 6 λεπτών που αποσκοπούσαν στην ανάδειξη της φωνής των μαθητών με αναπηρία και την ευαισθητοποίηση της ευρύτερης κοινωνίας
  3. Ακούσματα τραγουδιών, ποιημάτων και λογοτεχνικών αποσπασμάτων
  4. Παρουσίαση φωτογραφικού υλικού
  5. Δημιουργία των μαθητών Πόστερ – αφίσες που αναδεικνύουν καλές πρακτικές στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  6. Παιχνίδια όπως το δέσιμο των ματιών των παιδιών (όχι όλα μαζί ταυτόχρονα) και η προτροπή να κινηθούν στο χώρο, χωρίς βοήθεια ή και με βοήθεια άλλου παιδιού και μετά να περιγράψουν το πως ένιωσαν, αν ήταν εύκολο ή δύσκολο και τι συναισθήματα τους προκάλεσε η έλλειψη όρασης και επαφής με το χώρο. Παιχνίδια παντομίμας, δηλαδή να προσπαθήσουν να συνεννοηθούν σε ζευγάρια χωρίς όμως να μιλάνε, με την προτροπή να σκεφτούν τρόπους άλλους εκτός από την ομιλία για να ζητήσουν συγκεκριμένα πράγματα.

Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση ο Διευθυντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου κ. Αλκιβιάδης Σαλπιγκτής, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου επιχείρησαν να προσεγγίσουν το συγκεκριμένα θέμα «με υπευθυνότητα και ευαισθησία, ενεργοποιώντας τη σκέψη των μαθητών του σχολείου μας σε ζητήματα διαφορετικότητας και αποδοχής της, με σεβασμό απέναντι στα άτομα με αναπηρία». Ο κ. Σαλπιγκτής επισημαίνει πως «μπορεί να μην είναι σε κατάλληλη ηλικία οι μαθητές μας  για να κατανοήσουν πλήρως το νόημα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία, είναι όμως σε κατάλληλη ηλικία για να δοθούν τα ερεθίσματα, να έρθουν σε επαφή με εικόνες και πληροφορίες που θα τα βοηθήσουν να γνωρίσουν τον κόσμο των Ανθρώπων».