Σε …αναμονή εξακολουθούν να βρίσκονται περισσότεροι από 50.000 υποψήφιοι οδηγοί, καθώς το παρατεταμένο lockdown κρατά κλειστή την πλειονότητα των σχολών οδηγών αφού για ακόμα μία φορά έχουν ανασταλεί τόσο τα μαθήματα όσο και οι εξετάσεις οδήγησης. Περίπου οι 25.000 υποψήφιοι αναμένουν εκπαίδευση και εξέταση στην Αττική, ενώ από το σύνολο των 50.000 πολιτών που βρίσκονται με το πόδι στο… φρένο, περίπου οι 10.000 ενδιαφέρονται για την απόκτηση άδειας οδήγησης δικύκλου χωρίς κανείς να γνωρίζει πότε θα ανάψει το πράσινο φως για την επανεκκίνηση της διαδικασίας.
Η αναστολή της διενέργειας εξετάσεων για μοτοσικλέτες μάλιστα εξοργίζει τόσο τους υποψηφίους όσο και τους εκπαιδευτές δεδομένου ότι δύσκολα τεκμηριώνεται από τα μέτρα κατά της διασποράς του κορονοϊού αφού ο αναβάτης σε αυτές τις περιπτώσεις βρίσκεται μόνος του και οι εκπαιδευτές και οι εξεταστές σε απόσταση. Την ίδια στιγμή μαθήματα και εξετάσεις έχουν επιτραπεί μόνο για τις επαγγελματικές άδειες φορτηγών και λεωφορείων, με τους εκπαιδευτές οδηγών να επισημαίνουν ότι αυτό μπορεί να καλύψει μόνο το 10% των 2.500 σχολών οδήγησης της Ελλάδας καθώς μόνον αυτές διαθέτουν βαρέα οχήματα.
Να σημειωθεί μάλιστα ότι και στην περίοδο του πρώτου lockdown, οι σχολές οδήγησης παρέμειναν κλειστές, ενώ είχαν απαγορευτεί οι εξετάσεις με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται οι υποψήφιοι, αλλά και τα οικονομικά προβλήματα σε αυτές τις επιχειρήσεις. Οι αριθμοί των υποψηφίων μάλιστα θα ήταν ακόμα μεγαλύτεροι εάν από ένα σημείο και μετά δε σταματούσαν να ανοίγουν καρτέλες.
Οπως επισημαίνει στο ethnos.gr ο αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Νίκος Γρέντζελος «Με το κλείσιμο των σχολών μπορεί να μην έχουμε καταγεγραμμένους περισσότερους υποψηφίους αλλά το ενδιαφέρον συνεχίζει να υπάρχει. Αλλωστε ετησίως εκδίδονται περί τα 190.0000 με 200.000 διπλώματα. Θα μπορούσαμε σε αυτό το διάστημα να προχωράμε τα δίκυκλα. Αυτό που συμβαίνει με την απαγόρευση στα δίκυκλα είναι απαράδεκτο, ανεξήγητο και δε δικαιολογείται από τα μέτρα προστασίας, την ώρα μάλιστα που οι σχολές οδηγών βρίσκονται στο “κόκκινο” και υπάρχει ο κίνδυνος κάποιες να μην καταφέρουν να ανοίξουν ξανά. Εως τώρα η στήριξη που έχει πάρει ο κλάδος είναι 800 ευρώ και η επιστρεπτέα προκαταβολή, από την οποία όμως μπόρεσε να επωφεληθεί μόνο το 50%» τονίζει.
Το ζήτημα των σχολών οδηγών και της αναστολής των μαθημάτων και των εξετάσεων οδήγησης έφερε με ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Κωνσταντίνος Μάρκου, ο οποίος με δεδομένο ότι η διαδικασία για την απόκτηση άδειας οδήγησης για βαρέα οχήματα προχωρεί κανονικά, χαρακτήρισε «παραλογισμό» αυτό που συμβαίνει με τα υπόλοιπα: «Η καμπίνα ενός φορτηγού έχει πλάτος ένα τετραγωνικό μέτρο και είναι τρεις άνθρωποι, δηλαδή ο εκπαιδευόμενος, ο δάσκαλος και ο εξεταστής. Εσείς επιτρέψατε σ’ αυτήν την καμπίνα την παρουσία τριών ατόμων, ενώ στα ΙΧ, στα οποία μάλιστα ο ένας θα κάθεται στο πίσω κάθισμα, με ένα τετραγωνικό πάλι, δεν το επιτρέπετε. Αυτό είναι προφανής παραλογισμός.
Ξέρετε, όταν υπάρχουν αυτές οι αντιφατικές πολιτικές κλονίζεται η εμπιστοσύνη του κοινού όσον αφορά το μέγεθος του προβλήματος και αυτό δημιουργεί έναν καταρράκτη στα ζητήματα της συνωμοσιολογίας και της άρνησης και αυτό είναι επικίνδυνο» τόνισε. Αναφερόμενος στο ζήτημα των δικύκλων, προσέθεσε ότι «εκεί ξεπεράσατε ό,τι χειρότερο. Ο υποψήφιος είναι μόνος του πάνω σε μία μοτοσυκλέτα και ο εκπαιδευτής και ο εξεταστής είναι μακριά. Πού είναι το πρόβλημα; Σ’ αυτό ξεπεράσατε κάθε προηγούμενο. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία».
Πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας για ακινητοποιημένα οχήματα
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ έθεσε και το ζήτημα της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας για τα παροπλισμένα οχήματα των σχολών οδήγησης: «Για ποιο λόγο να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας για τα υπηρεσιακά τους οχήματα οι ιδιοκτήτες των Σχολών Οδηγών; Αυτά είναι ακινητοποιημένα. Πέντε μήνες τώρα είναι παρκαρισμένα στο πεζοδρόμιο, χωρίς να έχουν διανύσει ούτε ένα μέτρο. Εσείς δεν θεωρείτε ότι τουλάχιστον θα έπρεπε να απαλλαγούν από την υποχρέωση αυτή; Γιατί, αλήθεια, υπάρχει αυτή η αδιαφορία, η οποία αγγίζει τα όρια της αναλγησίας»; Ο ίδιος έκανε λόγο για δημιουργία σχολών δύο ταχυτήτων και αθέμιτο ανταγωνισμό δεδομένου ότι ένα ελάχιστο τμήμα των σχολών οδήγησης μπορεί να δουλέψει βγάζοντας τα έξοδά του, αλλά οι περισσότερες παραμένουν κλειστές.
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης υποστήριξε ότι το υπουργείο δεν αποκλείει καμία σχολή παραπέμποντας στην πρακτική ενός είδους …υπεργολαβίας, η οποία ακολουθούνταν και πριν το ξέσπασμα της πανδημίας καθώς οι σχολές οδηγών που δε διαθέτουν βαρέα οχήματα προσελκύουν και δέχονται υποψήφιους οδηγούς επαγγελματικών κατηγοριών ώστε να πραγματοποιήσουν σε αυτούς τα θεωρητικά μαθήματα, και στη συνέχεια να διοχετεύσουν τους συγκεκριμένους υποψήφιους οδηγούς σε άλλες σχολές οδηγών που διαθέτουν αυτά τα οχήματα προκειμένου να πραγματοποιήσουν την πρακτική τους εκπαίδευση.
Απαντώντας στο «πάγωμα» των εξετάσεων για δίκυκλα, σημείωσε πως το υπουργείο όταν η πανδημία έδειχνε να υποχωρεί είχε εισηγηθεί στην επιτροπή των επιδημιολόγων να επιτραπούν οι θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις στα δίκυκλα κυρίως, «όπου πράγματι δεν υπάρχει αυτός ο μεγάλος αυτός φόβος, και ενδεχομένως υπό κάποιες προϋποθέσεις ακόμη και στα αυτοκίνητα, αλλά η απάντηση της επιτροπής ήταν αρνητική». Δεσμεύτηκε, πάντως, όταν τα επιδημιολογικά δεδομένα το επιτρέψουν, να επαναφέρουν το αίτημα στην επιτροπή.
Οσο για τη δυνατότητα διενέργειας εξετάσεων που έχει δοθεί για τα βαρέα οχήματα, ο υφυπουργός Μεταφορών τη χαρακτήρισε αναγκαία αφενός για την ισορροπία στην εφοδιαστική αλυσίδα που παρουσιάζει αυξημένες ανάγκες σε οδηγούς φορτηγών την περίοδο της πανδημίας και αφετέρου για την ενίσχυση της συγκοινωνίας στην Αθήνα με 600 οδηγούς ύστερα από την ανάθεση μέρους του συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΑ στα ΚΤΕΛ.
Πηγή: ethnos.gr