ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

 

Στο τελικό στάδιο τα έργα του ΒΑΑ στο κέντρο της πόλης

 

Μέσα στην εβδομάδα η παρουσίαση της πρότασης της Δημοτικής Αρχής για τη Λαϊκή Αγορά

 

Τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δράμας πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας 6 Ιουνίου 2022. Το ενδιαφέρον στη συνεδρίαση στράφηκε στην προ ημερήσιας διάταξη συζήτηση, όπου και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της αντιπολίτευσης έθεσαν ερωτήματα για τρέχοντα ζητήματα που απασχολούν τον Δήμο και δόθηκαν απαντήσεις από τα στελέχη της Δημοτικής Αρχής.

Ενημέρωση για την πορεία εξέλιξη των έργων του ΒΑΑ στο κέντρο της πόλης ζήτησε ο επικεφαλής της παράταξης «πόλη+ζωή» κ. Κυριάκος Χαρακίδης, με δεδομένο ότι η ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου είναι 27 Ιουνίου.

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Γιάννης Καψημάλης ανέφερε ότι το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη και όντως υπάρχει όχληση στην πόλη, όμως πρόκειται για ένα τεράστιο έργο, προϋπολογισμού 8,5 εκ. ευρώ, με πολλά υποέργα. Όπως είπε ο κ. Καψημάλης, υπάρχει διαβεβαίωση από τον ανάδοχο ότι θα τελειώσει τις εργασίες στη συμβατική του υποχρέωση. Βέβαια, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών σημείωσε πως υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες και αν χρειαστεί ένα μικρό διάστημα για να ολοκληρωθεί το έργο και υπάρξει αίτηση για κάποια παράταση, τότε αυτό θα εξεταστεί από τον Δήμο. Παράλληλα, για την όποια εξέλιξη θα υπάρξει ενημέρωση και της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής, καθώς πρόκειται για συγχρηματοδοτούμενο έργο. Πάντως, ο κ. Καψημάλης διαβεβαίωσε πως και η Διαχειριστική Αρχή έχει την επιθυμία να ολοκληρωθεί το έργο χωρίς προβλήματα. Ακόμη, ο κ. Καψημάλης έκανε λόγο για τη νέα νομοθεσία, η οποία δίνει το δικαίωμα αυτοδίκαιης εξάμηνης παράτασης στα δημόσια έργα, λόγω της αύξησης των τιμών των υλικών. Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του για το έργο του ΒΑΑ, ο κ. Καψημάλης τόνισε: «Είμαστε στο τελικό στάδιο».

Πιθανόν μέσα από τα 8μηνα τα θερινά ΚΔΑΠ του Δήμου

Ένα άλλο ζήτημα που τέθηκε στην προ ημερήσιας διάταξη συζήτηση αφορούσε την υλοποίηση προγραμμάτων Δημιουργικής Απασχόλησης παιδιών για το καλοκαίρι από τον Δήμο Δράμας. Το σχετικό ερώτημα τέθηκε από τη Δημοτική Σύμβουλο της παράταξης «Project για τη Δράμα» και υποψήφια Δήμαρχος στις επόμενες εκλογές κα Παρθένα Κιόρτεβε.

Απαντώντας, ο Δήμαρχος Δράμας κ. Χριστόδουλος Μαμσάκος ανέφερε πως μέσα από τα 8μηνα, δηλαδή το πρόγραμμα κοινωφελούς απασχόλησης, υλοποιούνταν τα καλοκαιρινά ΚΔΑΠ. Όπως είπε ο κ. Μαμσάκος σε αυτό το πρόγραμμα ζητήθηκαν από τον Δήμο Δράμας 6 γυμναστές, όμως αυτές οι θέσεις δεν εντάχθηκαν. «Περιμένουμε τη ροή των ατόμων των 8μήνων» επεσήμανε ο Δήμαρχος Δράμας, έτσι ώστε να εξεταστεί αν και πώς μπορούν να λειτουργήσουν προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών από τον Δήμο Δράμας τους θερινούς μήνες.

Σχεδιασμός για μετατροπή της Ποδηλατούπολης σε πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής

Ο Δημοτικός Σύμβουλος και επικεφαλής της παράταξης «Αυτοδιοίκηση Πολιτών» κ. Στέργιος Ηλιόπουλος έθεσε το ζήτημα της Ποδηλατούπολης, ζητώντας την αξιοποίηση του χώρου από τον Δήμο Δράμας.

Απαντώντας, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Υπηρεσιών κ. Ανδρέας Χαραλαμπίδης ανέφερε πως το τελευταίο χρονικό διάστημα έγιναν παρεμβάσεις από τον Δήμο Δράμας, ενώ στο πρόγραμμα της Κοινότητας Δράμας υπάρχει ποσό 10.000 ευρώ για τον εξωραϊσμό του χώρου. Όπως είπε ο κ. Χαραλαμπίδης, η σκέψη που υπάρχει από πλευράς διοίκησης του Δήμου, είναι να δημιουργηθεί στην Ποδηλατούπολη ένα πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής ανοιχτό προς τους πολίτες. Πάντως, όπως διευκρίνισε ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Δράμας, το ακίνητο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αναψυκτήριο.

Έτοιμη η πρόταση της Δημοτικής Αρχής για τη Λαϊκή Αγορά

Το Δημοτικό Συμβούλιο απασχόλησε και το ζήτημα της Λαϊκής Αγοράς με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο κ. Μιχάλη Τάσσου να ενημερώνει το σώμα για τον σχεδιασμό που υπάρχει, μετά από σχετικό ερώτημα της κυρίας Κιόρτεβε.

Όπως είπε ο κ. Τάσσου, εντός της εβδομάδας θα πραγματοποιηθεί συνεδρίαση διαπαραταξιακής επιτροπής, έτσι ώστε να ενημερωθούν όλες οι παρατάξεις για την πρόταση της Δημοτικής Αρχής. «Έχουμε έτοιμη την πρόταση» και «είναι έτοιμος ο κανονισμός» ανέφερε ο κ. Τάσσου και πρόσθεσε ότι τα μοναδικά κενά στον κανονισμό αφορούν το χρώμα της τέντας και το μήκος του πάγκου. Παράλληλα, ο κ. Τάσσου έκανε γνωστό πως το προηγούμενο χρονικό διάστημα έγιναν επαφές τόσο με την Τροχαία Δράμας όσο και με τους πωλητές των λαϊκών αγορών.

Συζήτηση για τη λειτουργία της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου

Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο στο πλαίσιο της προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση, όσο και στη συνέχεια ως έκτακτο, θέμα υπήρξε συζήτηση για τη λειτουργία της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Δράμας, μετά από επιστολή του Δημοτικού Συμβούλου και επικεφαλής της παράταξης «Δράμα Πρωταγωνίστρια» κ. Λευτέρη Καλλινικίδη, η οποία κοινοποιήθηκε σε όλα τα μέλη του σώματος (δημοσιεύτηκε στο προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας «Εργασία… συν»). Παρών στη συνεδρίαση ήταν ο Προϊστάμενος Οικονομικής Υπηρεσίας Δήμου, ο οποίος τοποθετήθηκε στην αρχή της συνεδρίασης, δίνοντας απαντήσεις στην επιστολή του κ. Καλλινικίδη. Στη συνέχεια, ως έκτακτο θέμα υπήρξαν τοποθετήσεις από τον Δήμαρχο, τους επικεφαλής των παρατάξεων και Δημοτικούς Συμβούλους για το θέμα. Ο κ. Καλλινικίδης, στο πλαίσιο της συζήτησης ανέφερε πως εμμένει στο περιεχόμενο της επιστολής του και ότι θα πάει το θέμα μέχρι τέλους.

Στην αρχική του τοποθέτηση, ο Προϊστάμενος Οικονομικής Υπηρεσίας Δήμου ανέφερε για τη θητεία του στη ΔΕΚΠΟΤΑ: «Η θητεία μου ως Προϊσταμένου του οικονομικού τμήματος διήρκεσε από 14/2/2018 έως 16/7/2018, δηλαδή 5 μήνες, και οι πληρωμές που διενεργήθηκαν στο διάστημα αυτό αντιστοιχούν στο 46% του συνόλου των αιτήσεων πληρωμών σε προμηθευτές, παρόλο που επρόκειτο για περίοδο του έτους με περιορισμένη δραστηριότητα για την επιχείρηση».

Όσον αφορά τη θητεία του στον Δήμο στη συγκεκριμένη θέση, είπε: «Ανέλαβα καθήκοντα αναπληρωτή Προϊσταμένου της Οικονομικής Υπηρεσίας από την 1η Νοεμβρίου 2021. Από την ημερομηνία εκείνη έως και σήμερα το Λογιστήριο παραμένει χωρίς Προϊστάμενο και νομίζω ότι όλοι μας κατανοούμε τι σημαίνει αυτό για τη λειτουργική του δυνατότητα και σε ποιο βαθμό δυσχεραίνεται το έργο του Προϊσταμένου της Οικονομικής Υπηρεσίας, ο οποίος εν τοις πράγμασι είναι υποχρεωμένος να διεκπεραιώνει και τις υποχρεώσεις του Προϊσταμένου του Λογιστηρίου. Επιπλέον από το λογιστήριο έχουν αποχωρήσει 4 έμπειρα στελέχη και συνολικά υπηρετούν σήμερα 5 υπάλληλοι, εκ των οποίων οι 2 με μικρή εμπειρία, έναντι των 6 εμπειρότατων που υπηρετούσαν μέχρι πριν λίγο καιρό. Συνολικά η Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου Δράμας, σύμφωνα με τον ισχύοντα Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας, διαθέτει 32 οργανικές θέσεις, οι οποίες βέβαια καθορίστηκαν το 2011, εποχή κατά την οποία, ως γνωστό, οι διαδικασίες της ενδεδειγμένης υπηρεσίας των Οικονομικών Υπηρεσιών των Δήμων ήταν σαφώς απλούστερες και συνακόλουθα οι υποχρεώσεις σημαντικά λιγότερες, σε σχέση με τη σημερινή πραγματικότητα. Ακόμη και με αυτά τα δεδομένα όμως, οι υπηρετούντες υπάλληλοι ανέρχονται σε 16. Δηλαδή η κάλυψη των οργανικών θέσεων βρίσκεται σήμερα στο 50%».

Ως προς τα παραγωγικά δεδομένα του Λογιστήριο, ο Προϊστάμενος της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου σημείωσε: «Το πρώτο πεντάμηνο του έτους 2021 εκδόθηκαν 591 εντάλματα πληρωμών προς τρίτους, δηλαδή εκτός των ενταλμάτων μισθοδοσίας υπαλλήλων και απόδοσης κρατήσεων, συνολικής αξίας 4.289.000 ευρώ. Αντιστοίχως φέτος, κατά την ίδια χρονική περίοδο, εκδόθηκαν 824 εντάλματα πληρωμών, συνολικής αξίας 6.454.000 ευρώ. Παρατηρούμε, λοιπόν, ότι φέτος εκδόθηκαν 39,42% περισσότερα χρηματικά εντάλματα που αντιστοιχούν σε συνολικό ποσό πληρωμένων δαπανών αυξημένο κατά 50,47%. Ως προς τα απλήρωτα τιμολόγια του 2021, οριστική αδυναμία πληρωμής ζητήσαμε για 1 τιμολόγιο, αξίας 9.300 ευρώ, άλλοι 4 προμηθευτές αναμένουν άμεσα την πληρωμή τους για συνολικό ποσό 10.602 ευρώ και απομένουν 3 προμηθευτές για τιμολόγια συνολικής αξίας 34.400 ευρώ, για τα οποία έχουμε προτείνει επιλογές, οι οποίες αν δεν γίνουν αποδεκτές εντός της τρέχουσας εβδομάδας, θα κατατεθεί γραπτή άρνηση στον Δήμαρχο».

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, ο Προϊστάμενος της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου επεσήμανε: «Βέβαια, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι η αναφορά περί μη απόλυτης τήρησης της χρονολογικής ωρίμανσης και εξόφλησης των τιμολογίων, ισχύει σε κάποιες περιπτώσεις. Δηλαδή κάποιο τιμολόγιο που προσκομίστηκε πιο πρόσφατα είναι δυνατό να πληρωθεί πιο σύντομα από κάποιο που βρίσκεται περισσότερο χρόνο σε αναμονή, αλλά αυτό δεν συμβαίνει σε καμία περίπτωση ως αποτέλεσμα προσωπικής επιλογής ή άλλου είδους παρέμβασης, παρά μόνο οφείλεται σε καθαρά λειτουργικούς λόγους, δηλαδή συναρτάται με τη διαθεσιμότητα του προσωπικού, που μπορεί να επεξεργαστεί το συγκεκριμένο είδος δαπάνης ή περιπτώσεις που αφορά δεύτερο, τρίτο κλπ. τιμολόγιο μιας σύμβασης και έχει ελεγχθεί ο κύριος φάκελος της δαπάνης. Ή τέλος κάποια πληρωμή μπορεί να καθυστερήσει, αν υπάρχουν επιφυλάξεις ως προς την πληρότητα του φακέλου και πρέπει να αναζητηθούν συμπληρωματικά στοιχεία ή διευκρινίσεις.

Επίσης η απαραίτητη τήρηση της προθεσμίας εξόφλησης εντός 30 ημερών από την προσκόμιση κάθε παραστατικού δαπάνης παρόλο που είναι απολύτως επιθυμητή, αλλά και θεσμικά ορισμένη, υπό τις παρούσες συνθήκες στελέχωσης και λειτουργίας είναι αντικειμενικά ανέφικτη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν αποτελεί τον μόνιμο και απόλυτο στόχο μας, τον οποίο όμως προσεγγίζουμε προοδευτικά, αλλά σίγουρα με μικρότερη από την επιθυμητή ταχύτητα».