Σε ενημέρωση προς τους καταναλωτές για τις συχνές διακοπές νερού σε διάφορες περιοχές της Δράμας προχώρησε η ΔΕΥΑΔ, μέσω ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με το κείμενο αναγνωρίζεται πως είναι δικαιολογημένα τα παράπονα των πολιτών, ενώ παράλληλα δίνονται εξηγήσεις για τις αιτίες που προκαλούν τις διακοπές.

Συγκεκριμένα στο κείμενο του Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών της ΔΕΥΑΔ κ. Χριστόδουλου Βογιατζή αναφέρονται τα εξής:

Αγαπητοί συμπολίτες είναι αλήθεια πως το τελευταίο διάστημα έχουμε μεγάλη κοινωνική όχληση από επαναλαμβανόμενες διακοπές νερού σε αρκετές (και συγκεκριμένες) περιοχές της πόλης μας. Τα παράπονα όλων σας είναι απολύτως κατανοητά και δίκαια καθώς το νερό αποτελεί πολύτιμο αγαθό στην καθημερινότητα μας.

Στο παρακάτω κείμενο θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για κάποια θέματα που έχουν σχέση με τις διακοπές του νερού αυτό το διάστημα.

Όπως θα γνωρίζετε στην πόλη της Δράμας προχωρά η κατασκευή του δικτύου του φυσικού αεριού. Η κατασκευή αυτού του δικτύου γίνεται δίπλα στα υφιστάμενα δίκτυα της ύδρευσης. Αν και η θέση των δικτύων μας είναι γνωστή, η ταχύτητα των εργασιών του φυσικού αερίου δημιουργεί πολλές βλάβες στα τμήματα του δικτύου που είναι παλαιωμένα. Ακόμη κι αν δεν γίνει θραύση του αγωγού, οι δονήσεις από τις εκσκαφές δημιουργούν προβλήματα στις θέσεις των ενώσεων (ζιμπο) του δικτύου ύδρευσης.

Έτσι έχουν παρατηρηθεί (περιοχή Σίνα, Μητροπολιτικού κλπ) να γίνονται έως και 4 βλάβες σε μια ημέρα.

Εκτός από το έργο του φυσικού αερίου κατασκευάζεται στο κέντρο της πόλεως και η Βιώσιμη Αστική Ανάπλαση

Οι συχνές διακοπές και το «άδειασμα» του δικτύου έχουν σαν αποτέλεσμα να εμφανίζονται ακόμη περισσότερες βλάβες-θραύσεις των αγωγών λόγω των πληγμάτων από τον εισερχόμενο αέρα στο δίκτυο

Στα δικαιολογημένα παράπονα σας και τα σχόλια σας στα ΜΚΔ θα θέλαμε να λάβετε υπ’ οψην σας τα εξής.

  • Η διαχείριση της σελίδας μας στο FB γίνεται από εργαζομένους της επιχείρησης και όχι από πολιτικά πρόσωπα. Στα μηνύματά σας προς την σελίδα που γίνονται εκτός ωραρίου εργασίας, νυχτερινές ώρες κλπ, απαντάει κάποιος εργαζόμενος που προσπαθεί να σας ενημερώσει.
  • Όταν γίνεται βλάβη από θραύση του αγωγού δεν υπάρχει προειδοποίηση. Κλείνει το δίκτυο άμεσα ώστε να είναι δυνατή η επιδιόρθωση της βλάβης.
  • Ο χρόνος αποκατάστασης συνήθως – με τον χρόνο που απαιτείται – για την διακοπή της ροής εντός των αγωγών καθώς και για την επαναφορά της, σε μια συνηθισμένη βλάβη είναι 2-3 ώρες ανάλογα της διατομής του αγωγού.
  • Μια διακοπή ύδρευσης μπορεί να αφορά από 500-10.000 άτομα, πάρα πολλοί καλούν το τηλεφωνικό κέντρο ταυτόχρονα. Δεν «κατεβάζουμε» τ ακουστικό, απλά το τηλεφωνικό κέντρο υπερφορτώνεται από χιλιάδες κλήσεις και δεν μπορεί να ανταποκριθεί.
  • Οι εργαζόμενοι στην ΔΕΥΑΔ είναι οι τελευταίοι που θέλουν να γίνονται βλάβες και διακοπές του νερού καθώς και εμείς και οι οικογένειές μας είμαστε χρήστες του δικτύου ύδρευσης.
  • Η περιοχή αρμοδιότητας της ΔΕΥΑΔ περιλαμβάνει το1/3 του Ν Δράμας από το Σιδηρόνερο και το Μακρυπλάγι έως τον Ξηροπόταμο, Καλλίφυτο, Χωριστή κλπ. Ακόμη και η μετάβαση του συνεργείου από τη μια βλάβη στην άλλη απαιτεί χρόνο.
  • Η ΔΕΥΑΔ έχει προχωρήσει στην αντικατάσταση του μεγαλύτερου τμήματος του δικτύου ύδρευσης (πάνω από 140χλμ αγωγών)
  • Στις περιοχές που δεν έχει γίνει αντικατάσταση του δικτύου, η αυξημένη πίεση (του νέου δικτύου) δημιουργεί περισσότερες βλάβες.
  • Αναμένουμε χρηματοδότηση για την κατασκευή του δικτύου ύδρευσης της ζώνης-2 ώστε να ολοκληρωθεί η αντικατάσταση όλου του δικτύου της πόλης της Δράμας. Το ύψος των έργων θα ξεπεράσει τα 17.000.000 ευρώ. Οι μελέτες έχουν εκπονηθεί από την τεχνική υπηρεσία της ΔΕΥΑΔ.

Παρακαλούμε για την κατανόηση σας και ελπίζουμε πως θα μπορέσουμε να ανταποκριθούμε όσο καλύτερα μπορούμε στις ανάγκες των συμπολιτών μας.

Με σεβασμό προς όλους σας.

 

Ο Δντης ΤΥ ΔΕΥΑΔ

Βογιατζής Χριστόδουλος.