Οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων βρίσκονται υπό εξέλιξη όσον αφορά τις αυξήσεις στα διόδια.

Κατά τις πληροφορίες που προέρχονται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, διερευνώνται πολλές προτάσεις και υπόκεινται σε αξιολόγηση. Στόχος είναι να βρεθεί μία συμβιβαστική λύση για να μην προχωρήσουν οι ανατιμήσεις κατά 12% που προβλέπει η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των διοδίων για το 2023.

Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η κυβέρνηση έχει ως στόχο να επιτευχθεί μια συμφωνία με τις εταιρείες, προκειμένου να γίνει δίκαιος και ελάχιστος διαμοιρασμός του κόστους, με σκοπό να ελαχιστοποιηθεί η επιβάρυνση για τους πολίτες.

Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του δημόσιου τομέα και των εταιρειών συνεχίζουν να εξελίσσονται, καθώς στην πρόσφατη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη μεταξύ των τεσσάρων ομίλων που εκπροσωπούν τις έξι συμβάσεις παραχώρησης και του υπουργείου, δεν επιτεύχθηκε συμφωνία.

Σύμφωνα με αυτήν την προσέγγιση, το δημόσιο προτείνει τη μείωση του ΦΠΑ από 24% σε 13%, μια πρόταση που εκτιμάται ότι θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό κατά 69 εκατομμύρια ευρώ.

Προϋπόθεση για αυτήν τη μείωση είναι η αντίστοιχη μείωση των τελών διέλευσης στους αυτοκινητοδρόμους, ώστε τα χρήματα αυτά να μην καταλήγουν αποκλειστικά στις εταιρείες παραχώρησης.

Οι εταιρείες ήδη αξιώνουν αποζημίωση ύψους 40 έως 45 εκατομμυρίων ευρώ για το πάγωμα των αυξήσεων για όλο το 2023, αίτημα που το υπουργείο αρνείται να εκπληρώσει.

Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι οι παραχωρησιούχοι δεν έχουν δικαίωμα σε αποζημίωση, καθώς δεν υπήρξε καμία γραπτή ειδοποίηση από το υπουργείο για την αναστολή των αυξήσεων, κάτι που θα αποτελούσε νομική υποχρέωση του δημοσίου.

Οι εταιρείες επίσης αναφέρουν ότι βασίζονται στις δηλώσεις των κυβερνητικών αξιωματούχων της προηγούμενης κυβέρνησης, που είχαν ανακοινώσει την αναστολή των αυξήσεων για το πρώτο εξάμηνο του 2023, προκειμένου να απαιτήσουν αποζημιώσεις.

Αυξήσεις στα διόδια, σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο, έχουν ήδη εφαρμοστεί σε άλλες χώρες της ΕΕ, όπως η Πορτογαλία, όπου οι αυξήσεις επιβάρυναν τους πολίτες και διανεμήθηκαν σε διάστημα δύο ετών για να ανακουφιστεί η επιβάρυνσή τους. Παρόμοιες συζητήσεις διεξάγονται στην Ελλάδα, αν και ακόμη δεν έχουν διευκρινιστεί οι όροι της διαπραγμάτευσης.

Πηγή: newsauto.gr