• Για τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη: «Η υπογραφή της σύμβασης σύμπραξης εκτιμάται στο τέλος του 2025 και έπεται η κατασκευή αυτού, η οποία κρατάει περίπου 3 χρόνια»
  • Για το υποτμήμα Σταυρός – Κρηνίδες του άξονα Δράμα – Καβάλα: «Στο πρώτο τρίμηνο του 2026 αυτό το έργο θα παραδοθεί στους πολίτες»
  • Για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου στην ευρύτερη περιοχή δικαιοδοσίας του τμήματος της Δράμας: «Τα έργα θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2025»
  • Για το δημοτικό σχολείο Κ. Νευροκοπίου: «Η εκτιμώμενη ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι για τις 5 Νοεμβρίου 2025»

 

Επίσκεψη στη Δράμα πραγματοποίησε την Πέμπτη 9 Μαΐου 2024 ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος είχε σειρά επαφών με θεσμικούς εκπροσώπους, καθώς και με τοπικά στελέχη της Ν.Δ.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στη Δράμα ο κ. Σταϊκούρας, πλαισιωμένος από τον Βουλευτή της Ν.Δ. Νομού Δράμας κ. Δημήτρη Κυριαζίδη και τον Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Μιχάλη Μουρβετίδη, παραχώρησε συνέντευξη τύπου και αναφέρθηκε στην πορεία υλοποίησης των μεγάλων έργων υποδομών της Δράμας, παραθέτοντας συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Όπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας, ο λόγος της παρουσίας του στη Δράμα είναι διττός. Κατ’ αρχάς, επεσήμανε ότι ο ένας λόγος, «ένα μήνα πριν τις ευρωεκλογές, είναι για να μοιραστώ με τους πολίτες, με τους συμπατριώτες μου στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας, την αναγκαιότητα να ψηφίσουν στις Ευρωεκλογές, γιατί έχει ιδιαίτερη σημασία η ψήφος, αλλά και την αναγκαιότητα να στηρίξουν την παράταξη της Ν.Δ.». Ο δεύτερος λόγος, συνέχισε ο κ. Σταϊκούρας, «έχει να κάνει με την ιδιότητά μου ως Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να λογοδοτήσω στην κοινωνία μέσω των συναντήσεων που είχα με τον συνάδελφό μου, Βουλευτή του Νομού, αλλά και με τον Αντιπεριφερειάρχη και τους Δημάρχους, για το έργο το οποίο γίνεται και δρομολογείται στην Περιφερειακή Ενότητα, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα».

«Η Ν.Δ. ουσιαστικά πριν από 50 χρόνια έβαλε τη χώρα στην Ευρώπη και κράτησε τη χώρα στην Ευρώπη»

Σχετικά με τις Ευρωεκλογές, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε: «Πρέπει να γνωρίζουμε όλοι ότι το 75% περίπου των σχεδίων νόμων που συζητάμε στη Βουλή και ακολούθως γίνονται νόμοι, εδράζονται σε πρωτοβουλίες οι οποίες αναλαμβάνονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Άρα είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει η ψήφος των πολιτών, γατί οι Ευρωεκλογές έχουν ιδιαίτερη σημασία. Και έχουν ιδιαίτερη σημασία, γιατί πολλά από τα έργα τα οποία υλοποιούμε τα προηγούμενα χρόνια, τις προηγούμενες δεκαετίες σε όλη την Ελλάδα, ουσιαστικά οφείλονται σε ευρωπαϊκά κονδύλια. Έχει σημασία, γιατί το επόμενο χρονικό διάστημα θα τεθούν σημαντικά ζητήματα σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση που υπάρχει και τις προτεραιότητες που θα υπάρχουν στην Ευρώπη, για θέματα εξωτερικής πολιτικής, για το μεταναστευτικό ζήτημα, για ζητήματα άμυνας. Άρα είναι πολύ σημαντικό ο πολίτης να έρθει να ψηφίσει στις Ευρωεκλογές και να παρακολουθήσει ποιο είναι το διακύβευμα αυτών».

Ακόμη ο κ. Σταϊκούρας κάλεσε τους πολίτες να δώσουν θετική ψήφο στη Ν.Δ., «την παράταξη η οποία ουσιαστικά πριν από 50 χρόνια έβαλε τη χώρα στην Ευρώπη, αλλά και την παράταξη που κράτησε τη χώρα στην Ευρώπη. Την παράταξη και τον Έλληνα Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος εξασφάλισε με τις επιλογές του και με το κύρος της χώρας επιπλέον πρόσθετους πόρους από την Ευρώπη για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε περισσότερα έργα που αφορούν την καθημερινότητα του πολίτη».

Ειδικότερα για τα έργα στην Περιφερειακή Ενότητα της Δράμας, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε: «Έργα που αφορούν κυριολεκτικά τον πολίτη. Έργα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, τη Δευτεροβάθμια Φροντίδα Υγείας, το σύστημα μαθητείας του ΟΑΕΔ, το Antinero, το πρόγραμμα προστασίας. Έργα δηλαδή που τρέχουν αποκλειστικά με κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και τα οποία μόνο στην Π.Ε. Δράμας ξεπερνούν τα 16,7 εκ. ευρώ».

Επίσης, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε πως η Ν.Δ. «είναι και η παράταξη που μπορεί να διεκδικήσει με μεγαλύτερο κύρος, που εξασφαλίσαμε από κοινού κοινωνία και πολιτεία τα προηγούμενα χρόνια, επιπλέον πόρους από την Ευρώπη. Πόρους έτσι ώστε να υλοποιήσουμε ακόμη περισσότερα έργα στο μέλλον, αλλά και πόρους για να έχουμε μια διαφορετική, πιο επωφελή για τον πολίτη, Κοινή Αγροτική Πολιτική. Αυτά όλα μπορεί να τα εξασφαλίσει μια σταθερή, στιβαρή κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας».

«Πριν από λίγες ημέρες ανοίχτηκαν οι προσφορές των συμμετεχόντων κατά τη διάρκεια της Β1 φάσης του ανταγωνιστικού διαλόγου»

Στη συνέχεια της συνέντευξης τύπου ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε πως η παρούσα κυβέρνηση «υλοποιεί σε όλη την επικράτεια σημαντικά έργα υποδομών» και στάθηκε σε 5 συγκεκριμένα έργα που αφορούν τη Δράμα και είναι αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τον φορέων του, όπως είναι ο ΟΣΕ και οι Κτιριακές Υποδομές.

Για τον κάθετο άξονα Δράμα – Αμφίπολη, τον οποίον χαρακτήρισε ως ακανθώδες θέμα, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε: «Είχα την ευκαιρία με τον συνάδελφό μου κ. Κυριαζίδη να περπατήσουμε στους δρόμους της Δράμας και πράγματι υπάρχει μια έκδηλη αγωνία, σε ορισμένους και καχυποψία, αν θα είμαστε αξιόπιστοι για ένα έργο το οποίο εδώ και δεκαετίες αποτελεί πρόταγμα για τους συμπατριώτες μας στη Δράμα. Ένα έργο που αφορά τον βασικό άξονα από τη Δράμα ως την Αμφίπολη. Ένα έργο συνολικού μήκους 43 χλμ. που όπως γνωρίζετε κατασκευάζεται ως ΣΔΙΤ, δηλαδή με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Ένα έργο, του οποίου η χρηματοδότηση εξασφαλίστηκε το 2022, δηλαδή από την κυβέρνηση της Ν.Δ., με προϋπολογισμό 249 εκ. ευρώ. Η διάρκεια κατασκευής του είναι τρία έτη και η περίοδος λειτουργίας και συντήρησής του είναι 27 έτη.

Στις 29 Απριλίου 2024, δηλαδή πριν από λίγες ημέρες, ανοίχτηκαν οι προσφορές των συμμετεχόντων κατά τη διάρκεια της Β1 φάσης του ανταγωνιστικού διαλόγου. Ο έλεγχος των δικαιολογητικών των προεπιλεγμένων υποψηφίων –έχουν εκδηλώσει όλα τα μεγάλα σχήματα ενδιαφέρον για το έργο- θα γίνει μέσα στον μήνα Μάιο. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου αναμένεται τον Ιούλιο του 2024. Ακολουθεί η τελευταία φάση, η Β2 φάση του διαγωνισμού. Η σύνταξη τεύχους υποβολής δεσμευτικών προσφορών εκτιμάται ότι θα γίνει τον Νοέμβριο του 2024. Έπεται η υποβολή δεσμευτικών προσφορών, η ανακήρυξη οριστικού αναδόχου, η οριστικοποίηση συμβατικών εγγράφων και η υπογραφή της σύμβασης σύμπραξης. Αυτή εκτιμάται στο τέλος του 2025. Άρα μία πρώτη καθοριστική ημερομηνία που θέλω να μοιραστώ μαζί σας με τον σημερινό σχεδιασμό και με δεδομένο ότι πριν από λίγες ημέρες αναλάβαμε μια σημαντική πρωτοβουλία για το έργο, είναι ότι η σύμβαση εκτιμάται ότι θα υπογραφεί στο τέλος του 2025. Και έπεται η κατασκευή αυτού, η οποία κρατάει περίπου 3 χρόνια».

«Συμπληρωματική σύμβαση έργου ύψους 15 εκ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών»

Για το υποτμήμα Κρηνίδες – Σταυρός του άξονα Δράμα – Καβάλα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε: «Το έργο είναι προϋπολογισμού 49 εκ. ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. Είναι μήκους 8,3 χλμ. Το ποσό της προκαταβολής για τις αποζημιώσεις απαλλοτριωμένων εκτάσεων εκτιμάται ότι θα κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων εντός του καλοκαιριού, οπότε και απελευθερώνεται πλήρως το μέτωπο των εργασιών στο σύνολο του έργου.

Για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου απαιτείται συμπληρωματική σύμβαση έργου ύψους 15 εκ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ (Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Άρα ένα ανοικτό θέμα επί πολλούς μήνες αντιμετωπίστηκε βρίσκοντας πόρους η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.

Μετά και την εξασφάλιση αυτών των κονδυλίων, η περαίωση του έργου υπολογίζεται στο πρώτο τρίμηνο του 2026. Άρα στο πρώτο τρίμηνο του 2026 αυτό το έργο θα παραδοθεί στους πολίτες».

Μετά την ολοκλήρωση της τοποθέτησής του, ο κ. Σταϊκούρας, απαντώντας σε ερώτηση για την υλοποίηση των υπόλοιπων τμημάτων του άξονα Δράμα – Καβάλα, είπε: «Σε άλλα τμήματα υπάρχουν μελέτες, αλλά δεν υπάρχει χρηματοδότηση, σε άλλα τμήματα οι μελέτες είναι υπό κατασκευή και σε άλλα τμήματα υπάρχουν τμήματα στις μελέτες. Δεν είμαστε σε σημείο που θα μπορούσα να δεσμευτώ με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, όταν υπάρχουν αυτά τα προβλήματα. Προσπαθώ κάθε φορά να απαντώ με ρεαλισμό, με βάση τα δεδομένα που έχω». Όπως είπε, το υποτμήμα Κρηνίδες Σταυρός «κινδύνευε να σταματήσει επειδή δεν υπήρχε η πρόσθετη χρηματοδότηση των 15 εκ. ευρώ». «Η επόμενη προτεραιότητά μας είναι να βάλουμε μπροστά τα υπόλοιπα τμήματα. Μαζί με την Εγνατία Οδό», πρόσθεσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Σε εξέλιξη η αποπεράτωση 12θέσιου δημοτικού σχολείου στο Κ. Νευροκόπι»

Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε και στο δημοτικό σχολείο του Κ. Νευροκοπίου, λέγοντας τα εξής: «Είναι σε εξέλιξη η αποπεράτωση 12θέσιου δημοτικού σχολείου σε αυτή την περιοχή με προϋπολογισμό 4,5 εκ. ευρώ. Χρηματοδότηση γίνεται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανατολική Μακεδονία – Θράκη 2021-2027. Το δημοτικό σχολείο θα αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και όροφο. Ξεκίνησαν οι εργασίες θεμελίωσης. Θα το επισκεφτούμε τις επόμενες δύο εβδομάδες. Η εκτιμώμενη ημερομηνία περαίωσης του έργου, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχω γραπτώς από τις Κτιριακές Υποδομές, είναι για τις 5 Νοεμβρίου 2025».

«Έλεγχος και αποκατάσταση βλαβών στο Γενικό Κατάστημα Κράτησης»

Ακόμη, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μίλησε για το Γενικό Κατάστημα Κράτησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Όπως επεσήμανε, «από τις Κτιριακές Υποδομές, δηλαδή από φορέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, περαιώθηκε επί ημερών μας, στις 6 Σεπτεμβρίου 2023, το έργο που αφορά τον έλεγχο και την αποκατάσταση βλαβών σε αυτό το Γενικό Κατάστημα Κράτησης. Είναι προϋπολογισμού περίπου 200.000 ευρώ και χρηματοδοτήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής».

«25 εκ. ευρώ για να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα το οποίο υφίσταται πρωτίστως στη Βόρεια Ελλάδα και αφορά τις ισόπεδες διαβάσεις»

Τέλος, όσον αφορά τον σιδηρόδρομο, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε: «Προχωρούν τα έργα συντήρησης της εν λειτουργία σιδηροδρομικής γραμμής στην ευρύτερη περιοχή δικαιοδοσίας του τμήματος της Δράμας. Τα έργα θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2025. Παράλληλα, όπως γνωρίζετε, εξασφαλίστηκε για πρώτη φορά στη χώρα, επιπλέον πρόσθετο κονδύλι ύψους 25 εκ. ευρώ, 7 εκ. για το 2024 και 18 εκ. για το 2025, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα το οποίο υφίσταται πρωτίστως στη Βόρεια Ελλάδα και αφορά τις ισόπεδες διαβάσεις. Το έργο αυτό θα ολοκληρωθεί σε 15-18 μήνες από τότε που θα βρεθεί ανάδοχος. Τα τεύχη δημοπράτησης εκτιμώνται στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ανέφερε πως αποτελεί προτεραιότητα η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου από Θεσσαλονίκη μέχρι Δράμα και εξήγησε ότι θα γίνει σε ορισμένα σημεία ανάταξη του δικτύου και σε άλλα σημεία, εκεί που είναι πιο δύσκολο το έργο, θα κατασκευαστεί νέο δίκτυο.

«Να κάνουμε το καλύτερο, αλλά με όρους ρεαλισμού για την καθημερινότητα των πολιτών»

Ο κ. Σταϊκούρας ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του λέγοντας τα εξής: «Άρα μοιράστηκα μαζί σας όλα τα έργα που έχει ευθύνη το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας. Θα επιδιώξουμε να επιταχύνουμε τις διαδικασίες από κοινού με τον συνάδελφό μου Βουλευτή, τους συναδέλφους μου Βουλευτές και από άλλα πολιτικά κόμματα, την Περιφέρεια και τους Δήμους, έτσι ώστε να κάνουμε το καλύτερο, αλλά με όρους ρεαλισμού για την καθημερινότητα των πολιτών».

Λαμβάνοντας τον λόγο ο Βουλευτής κ. Δημήτρης Κυριαζίδης μίλησε για τις συναντήσεις που είχε ο κ. Σταϊκούρας με πολίτες, κατά τη διάρκεια των οποίων αναφέρθηκε στον Υπουργό η αμφισβήτηση για ένα πολύχρονο έργο που αναμένεται να απεγκλωβίσει τη Δράμα και να τη συνδέσει με την υπόλοιπη χώρα. Όπως είπε ο κ. Κυριαζίδης, «για εμάς είναι ιδιαίτερης σημασίας ότι υπάρχει αυτή η δέσμευση», προσθέτοντας πως «δεν έχουμε άλλα περιθώρια για αυτό το έργο να μην περαιωθεί στον χρόνο που αναφέρθηκε». Ακόμη, ο Βουλευτής της Ν.Δ. μίλησε και για τον σιδηρόδρομο, τονίζοντας πως «είμαστε υποχρεωμένοι να τον βάλουμε σε λειτουργία».

Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Μιχάλης Μουρβετίδης ανέφερε για την παρουσία του κ. Σταϊκούρα στη Δράμα: «Ήταν πολύ καλή ενημερωτική επίσκεψη. Έθεσε τα θέματα που αφορούν την περιοχή μας. Χαίρομαι γιατί έχει μια καλή εικόνα για τα προβλήματα. Τα έχουν ιεραρχήσει σωστά». Σχετικά με τη σύσκεψη, παρουσία των Δημάρχων, ο κ. Μουρβετίδης σημείωσε: «Υπήρχε μια σαφή εικόνα για τον Νομό Δράμας και του τι πρέπει να γίνει, γιατί ο Νομός μας είναι υποβαθμισμένος. Εμείς σαν καινούργια περιφερειακή διοίκηση έχουμε βάλει κάποιους στόχους, αλλά δεν έχουμε και τη δική σας βοήθεια δεν θα μπορέσουμε να τους υλοποιήσουμε όλους. Πόσο μάλλον σε θέματα που αφορούν ιδίως τους οδικούς άξονες». «Ελπίζουμε τα χρονοδιαγράμματα που βάλατε να είναι στη σωστή κατεύθυνση και να τηρηθούν όπως πρέπει», πρόσθεσε ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας.