ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ Ν. ΔΡΑΜΑΣ
- «Ουσιαστικός έλεγχος των χρημάτων που θα απορροφηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης»
Την ανάγκη να επισπευσθούν οι διαδικασίες εκκαθάρισης των 100.000 συνταξιοδοτικών υποθέσεων που εκκρεμούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο αλλά και να υπάρξει ένας ουσιαστικός, ενδελεχής έλεγχος των χρημάτων που θα απορροφηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, επεσήμανε ο Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θεόφιλος Ξανθόπουλος, μιλώντας στην αρμόδια επιτροπή τη Βουλής για το νομοσχέδιο σχετικά με το Οργανικό Νόμο του Ανωτάτου Δημοσιονομικού Δικαστηρίου.
Όπως παρατήρησε ο κ. Ξανθόπουλος:
-Τον Μάιο του 2021, ο κ. Πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου ανακοίνωσε ότι υπάρχουν 100.000 εκκρεμείς συνταξιοδοτικές υποθέσεις, Είναι ο στόχος με τον οποίο θα πρέπει να αναμετρηθεί η πολιτεία το επόμενο διάστημα. Περιμένουν οι άνθρωποι να εισπράξουν το απόσταγμα μιας ζωής και απορούμε πως διαβιούν ως την έκδοση οριστικής απόφασης. Κάθε διαδικασία που επισπεύδει την ταχεία εκκαθάριση των εκκρεμών υποθέσεων είναι καλοδεχούμενη.
-Δεν υπάρχει μέριμνα για την απορρόφηση χρημάτων από το Ταμείο Ανάκαμψης, αφού οι δικαστές του Ελεγκτικού Συνεδρίου με το παρόν νομοθέτημα θα υποαπασχολούνται στα επιμέρους τμήματα ελέγχου ενώ ο προσυμβατικός έλεγχος, ελλείψει δικαστών, θα παρουσιάζει καθυστερήσεις και αυτό είναι ένα θέμα που πρέπει να απαντηθεί.
-Να αποσυρθεί η διάταξη του άρθρου 9 η οποία μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για διεύρυνση του ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ως μη όφειλε, και σε Νομικά Πρόσωπα με σωματειακή μορφή όπως είναι οι Δικηγορικοί Σύλλογοι.
-Ο κατακερματισμός της Ολομέλειας του Δικαστηρίου σε τρεις ελάσσονες ολομέλειες έχει δημιουργήσει πρόβλημα. Υπάρχουν κωλύματα συμμετοχής αφού πολλοί δικαστές μετέχουν σε πρωτοβάθμιους δικαστικούς μετασχηματισμούς.
-Η συγκρότηση της Ολομέλειας και των ελασσόνων σχηματισμών γίνεται με κλήρωση των μελών, με αποτέλεσμα άλλοι δικαστές να είναι πλήρως επιβαρυμένοι και άλλοι άπραγοι για μήνες, έως ότου κληρωθούν. Το γεγονός αυτό, πλήττει και την ισότητα των δικαστών και την ποιότητα του δικαστικού έργου.
-Μετά την ώθηση της περιόδου 2016-2019, η προσπάθεια ψηφιοποίησης της δικαιοσύνης βραδυπορεί χαρακτηριστικά.
-Την ευθύνη της διαχείρισης της λεγόμενης τεχνητής νοημοσύνης πρέπει να έχουν ένας δικαστής και ένας τεχνικός. Το σύστημα δεν πρέπει να αυτονομηθεί από όσους έχουν θεσμική και λειτουργική ανεξαρτησία.
-Αλλάζουν τόσο γρήγορα διατάξεις του Ν. 4700/20, συγκεκριμένα τα άρθρα 168 έως το 177, που ψηφίστηκαν πριν μερικούς μήνες. Τόσο γρήγορα διαπιστώσατε λάθος; Ποιος ο λόγος αυτής της αλλαγής;