ΧΑΡΑ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ Ν. ΔΡΑΜΑΣ
Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, με θέμα «Αναλγησία η μη πρόβλεψη εναλλακτικών δυνατοτήτων συμμετοχής, στην εκπαιδευτική διαδικασία, φοιτητών και καθηγητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες», κατέθεσε η Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Ν. Δράμας κα Χαρά Κεφαλίδου.
Η ερώτηση έχει ως εξής:
Διανύουμε μία περίοδο κορύφωσης του 4ου κύματος της πανδημίας του κορωνοϊού, κατά την οποία έχει καταστεί απαγορευτική η δια ζώσης διδασκαλία και παρακολούθηση των μαθημάτων για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες, τους καθηγητές και τις καθηγήτριές τους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, καθώς επίσης τις οικογένειές τους και τους συγκατοικούντες με άτομα τα οποία ανήκουν σε αυτές, εκθέτοντας σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία τους.
Υπάρχουν καθηγητές/τριες καθώς και φοιτητές/τριες καρκινοπαθείς, νεφροπαθείς, με σοβαρές καρδιοπάθειες, με νευρολογικά νοσήματα, ανοσοκατεσταλμένοι λόγω θεραπευτικής αγωγής, πάσχοντες από βαριά αυτοάνοσα νοσήματα και από άλλες παθήσεις, που καθιστούν την έκθεση τους στον κορωνοϊό απειλητική για τη ζωή τους.
Επειδή η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία και η συνέχιση των σπουδών είναι αναφαίρετο δικαίωμα των φοιτητών/τριών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, η μη ύπαρξη δυνατότητας εξ αποστάσεως παρακολούθησης της διδασκαλίας, τους αποκλείει από την απρόσκοπτη πρόσβαση στη γνώση και τους στερεί την πολύτιμη εμπειρία της ζωντανής ακρόασης και παρακολούθησης των παραδόσεων, την οποία κανένα σύγγραμμα δεν μπορεί να αντικαταστήσει.
Επειδή το Σύνταγμά μας προβλέπει και προνοεί την προστασία της ανθρώπινης ζωής και το δικαίωμα στην υγεία και ταυτόχρονα το δικαίωμα όλων των πολιτών στην Εκπαίδευση. Και επειδή τα μαθήματα πρέπει να διεξάγονται σε συνθήκες υγειονομικής ασφάλειας τόσο για τους διδάσκοντες όσο και για τους διδασκόμενους.
Επειδή είναι λυπηρό και αδιανόητο οι εκπαιδευτικοί και οι φοιτητές/φοιτήτριες που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες να μην αντιμετωπίζονται με την πρέπουσα σε αυτούς κοινωνική ευαισθησία από το Υπουργείο Παιδείας, χωρίς να τους δίνεται η δυνατότητα της εξ αποστάσεως ή μέσω αναμετάδοσης συμμετοχής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, στερώντας τους έτσι τη δυνατότητα να έχουν ίσες ευκαιρίες με τους υπόλοιπους συμφοιτητές και καθηγητές τους.
Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η κα Υπουργός:
1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να επιλύσετε το φλέγον θέμα της συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία των φοιτητών/τριών και των καθηγητών/τριών τους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και αδυνατούν να συμμετάσχουν στην δια ζώσης διδασκαλία, διότι αυτό συνεπάγεται κίνδυνο για τη ζωή τους;
2. Είναι στις προθέσεις σας να δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής τους με εξ αποστάσεως διδασκαλία ή με όποιο εσείς κρίνετε πρόσφορο και ενδεικτικό μέσο;
3. Γιατί δεν προβλέπετε, έστω για αυτό το εξάμηνο μόνο, με τα σημερινά εκρηκτικά επιδημιολογικά δεδομένα, που καθιστούν αδύνατη τη δια ζώσης διδασκαλία και παρακολούθηση των μαθημάτων στα ΑΕΙ των ανηκόντων σε ευπαθείς ομάδες καθηγητών και φοιτητών, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση;