
Αναφορά προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με θέμα «Απαράδεκτη η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης- Επείγουσα ανάγκη άμεσης αποκατάστασης του υπάρχοντος δρόμου» κατέθεσε ο Βουλευτής της ΝΙΚΗΣ κ. Αθανάσιος Ραβίκαλης.
Στην αναφορά αναφέρονται τα εξής:
Ο Βουλευτής Επικρατείας της ΝΙΚΗΣ Αθανάσιος Ρακοβαλής καταθέτει ως Αναφορά προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών την επιστολή του πρώην Υπουργού και πρώην Δημάρχου Δράμας κυρίου Μαργαρίτη Τζίμα προς τον Πρωθυπουργό κ. Μητσοτάκη, μέσω της οποίας εκφράζεται η αγανάκτηση των πολιτών του Ν. Δράμας για την επικίνδυνη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο οδικός άξονας Δράμας-Αμφίπολης.
Πιο συγκεκριμένα, η κατάσταση στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη είναι αδιανόητη για χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης εν έτει 2025. Παρά τις διάφορες εξαγγελίες περί έναρξης της διαγωνιστικής διαδικασίας, εδώ και 20 χρόνια η ουσιαστική πρόοδος είναι ανύπαρκτη. Όταν το έργο ξεκινήσει, θα ολοκληρωθεί σύμφωνα με το αισιόδοξο σενάριο, μετά το 2030. Μέχρι τότε, χιλιάδες πολίτες και επαγγελματίες θα συνεχίσουν να κινούνται καθημερινά σε έναν δρόμο επικίνδυνο, κατεστραμμένο και θανατηφόρο, όπως διαπιστώθηκε σε εκτενή μελέτη οδικής ασφάλειας του ΑΠΘ το 2020. «Έχουμε θρηνήσει δεκάδες ανθρώπους» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Τζίμας στην επιστολή του προς τον κ. Πρωθυπουργό. Η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων, ιδιαίτερα νταλίκες από τη Βουλγαρία αλλά και φορτηγά μαρμάρων από τις τοπικές βιομηχανίες, έχει μετατρέψει τον δρόμο αυτό σε διεθνή αρτηρία, χωρίς όμως τις ελάχιστες προδιαγραφές οδικής ασφάλειας. Το ελληνικό κράτος δεν μπορεί άλλο να κρύβεται πίσω από γραφειοκρατικά προσχήματα. Η Δράμα και οι Σέρρες απαιτούν: α) Την άμεση ασφαλτόστρωση και αποκατάσταση του υπάρχοντος δρόμου από τα Κουδούνια Δράμας έως την Αμφίπολη Σερρών, β) Την τοποθέτηση πλήρους σήμανσης και ασφαλούς φωτισμού και γ) την επίσπευση της εργολαβίας με άσκηση κάθε προβλεπόμενου μέσου. Η κατάσταση είναι επείγουσα και επικίνδυνη. Δεν πρόκειται για αίτημα ανάπτυξης, αλλά για θέμα ζωής και θανάτου. Η Πολιτεία φέρει ευθύνη για κάθε νέο τροχαίο δυστύχημα σε αυτόν τον δρόμο, όσο παραμένει στην παρούσα μορφή. Για το μείζον αυτό τοπικό-περιφερειακό θέμα έχουν γίνει 5 ερωτήσεις στη Βουλή από 2017-2025 ενώ οι πρώτες μελέτες του έργου οι οποίες ξεκίνησαν το μακρινό2007, θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί τ ο 2010!
Παρακαλούμε για την απάντηση και για την άμεση παρέμβασή σας σε αυτό το σοβαρό ζήτημα.
Ακολουθεί η επιστολή του κ. Τζίμα Μαργαρίτη.
Προς
Εξοχότατο Πρωθυπουργό της Ελλάδος
Κύριο Κυριάκο Μητσοτάκη
Μέγαρο Μαξίμου
Εξοχότατε Κύριε Πρωθυπουργέ
Μεταφέρω την αγανάκτηση και έντονη διαμαρτυρία των πολιτών του νόμου Δράμας για την άθλια κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο Δρόμος Δράμα – Αμφίπολη.
Γνωρίζουμε πως η διαγωνιστική διαδικασία εξελίσσεται. Όμως η εγκατάσταση του εργολάβου και η έναρξη των εργασιών αργούν. Αν όλα προχωρήσουν σύμφωνα με τον σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα το έργο θα ολοκληρωθεί μετά το 2030.
Αντιλαμβάνεστε πως δεν είναι δυνατόν να γίνεται κυκλοφορία σε ένα δρόμο, που πλέον είναι διεθνής και σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση.
Έχουμε θρηνήσει δεκάδες ανθρώπους εξ αιτίας του κακού οδοστρώματος, το οποίο επιβαρύνεται τα τελευταία χρόνια και από την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων από και προς τη Βουλγαρία.
Οι Δραμινοί δεν μπορούμε να περιμένουμε τουλάχιστον άλλη μια πενταετία για την ολοκλήρωση του άξονα Δράμα – Αμφίπολη.
Επιβάλλεται να βελτιωθεί ο υπάρχων δρόμος με ασφαλτόστρωση και σήμανση από τα Κουδούνια Δράμας μέχρι τον Στρυμώνα ποταμό.
Ο δρόμος είναι απαράδεκτος. Η Δράμα δικαιούται αυτή την άμεση παρέμβαση με την αποκατάσταση και σήμανση του υπάρχοντος δρόμου.
Φυσικά η λύση είναι ταχύτατη μέχρι να ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο που περιμένουμε δεκαετίες, του νέου άξονα ΔΡΑΜΑ -ΑΜΦΙΠΟΛΗ.
Με τιμή
Μαργαρίτης Τζίμας
Πρώην υπουργός
Πρώην Δήμαρχος Δράμας

