Ο ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΙΜΙΓΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΦΛΕΓΟΝΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Α.Μ.Θ.

 

 

Πάνω σε  θέματα της τρέχουσας επικαιρότητας τοποθετήθηκε ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και επικεφαλής του συνδυασμού «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» κ. Κώστας Κατσιμίγας σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό «Ράδιο Παρατηρητής 94fm».

Επιπλέον, αναφέρθηκε στις αναπτυξιακές προτεραιότητες για το σύνολο της Περιφέρειας Α.Μ.Θ., εστιάζοντας στην ανάγκη για αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, την αξιοποίηση της δεσπόζουσας γεωπολιτικής της θέσης και την ουσιαστική συμβολή της Περιφέρειας στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα με στόχο τη μείωση του κόστους άρδευσης.

 

Ο σιδηρόδρομος ένα τεράστιο αναπτυξιακό εργαλείο για την Περιφέρεια ΑΜΘ

 

Μεγάλη βαρύτητα δίνει η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία, της οποίας ηγείται ο κ. Κατσιμίγας, στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Βορειοανατολικής Ελλάδας. Ο σιδηρόδρομος, όπως εξήγησε, αποτελεί όχι μόνο μέσο μαζικής μεταφοράς ανθρώπων, αλλά και ένα τεράστιο, πολυδιάστατο αναπτυξιακό εργαλείο. «Ο σιδηρόδρομος που είναι ένα μέσο σταθερής τροχιάς επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων», υπογράμμισε, υπενθυμίζοντας ότι στην Ευρώπη ήδη τα τρένα αναπτύσσουν ταχύτητες της τάξης των 300 χιλιόμετρων την ώρα. «Εδώ, αν πετυχαίναμε 200 χιλιόμετρα την ώρα, εγώ θα ήμουν ο ευτυχέστερος των ανθρώπων», σημείωσε χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας πως αυτός ο στόχος τίθεται με ορίζοντα 15ετίας, πλην όμως πρέπει να δρομολογηθεί προς τη σωστή κατεύθυνση την επόμενη τετραετία. Συγκεκριμένα να διέρχεται από όλες τις πόλεις της ΒΑ Ελλάδας, Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή και Ορεστιάδα. «Σκεφτείτε ότι ένα τρένο, αργό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, κινούμενο με 200χιλ/ ωρα, από την Κομοτηνή για να πάει στη Θεσσαλονίκη θα χρειάζεται μιάμιση ώρα», συνέχισε, «ενώ οι Σέρρες από την Κομοτηνή θα είναι 50 λεπτά, η Αλεξανδρούπολη 25 λεπτά και η Ορεστιάδα μία ώρα».

 

Αξιοποίηση της δεσπόζουσας γεωπολιτικής θέσης της Περιφέρειας Α.Μ.Θ.

 

Επιπλέον, ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Α.Μ.Θ. έθεσε στις προτεραιότητές του την αξιοποίηση της δεσπόζουσας γεωπολιτικής θέσης της Περιφέρειάς μας και την αξιοποίηση της διασυνοριακότητας, γιατί, όπως παρατήρησε, αυτά είναι που μας κάνουν να ξεχωρίζουμε από την υπόλοιπη Ελλάδα. «Έχουμε σύνορα, έχουμε μεθοριακούς σταθμούς, περνάνε από εδώ ενεργειακά δίκτυα. Αυτά όλα πρέπει να τα αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο», υπογράμμισε. Δεν παρέλειψε να επαναλάβει ότι γνώμονας στην άσκηση της πολιτικής της περιφερειακής διοίκησης πρέπει να είναι πάντοτε η περιφερειακή στόχευση, δεδομένου ότι η Περιφέρεια ασχολείται κυρίως με υπερτοπικής σημασίας ζητήματα. «Κάποιες υποδομές που γίνονται σε κάποιο τόπο, μπορεί να εξυπηρετούν και άλλους τόπους», εξήγησε, φέροντας ως παραδείγματα την κατασκευή του κάθετου ελληνοβουλγαρικού άξονα στη Ροδόπη, που εξυπηρέτησε πρωτίστως την Καβάλα, όπως και την προοπτική κατασκευής τρίτου αρδευτικού φράγματος στον Νέστο στο Τέμενος, από το οποίο θα ωφεληθούν εκτός από τη Δράμα και περιοχές της Ξάνθης και της Καβάλας.

 

Οι προτεραιότητες για την ανάπτυξη του Πρωτογενούς τομέα

 

Τέλος, ειδική αναφορά έκανε στον Πρωτογενή τομέα, που όπως παρατήρησε αποτελεί έναν τεράστιο πυλώνα της τοπικής οικονομίας, στον οποίο θα εξακολουθεί και τα επόμενα χρόνια να στηρίζεται η Περιφέρειά μας. «Η Περιφέρεια δεν μπορεί να συμβάλει στο κόστος των λιπασμάτων και των φυτοφαρμάκων, μπορεί όμως να συμβάλει στον τομέα της άρδευσης μειώνοντας το κόστος παραγωγής», σημείωσε ο κ. Κατσιμίγας, εξηγώντας ότι τα προβλήματα άρδευσης που έχουν οι παραγωγοί στη Δράμα είναι διαφορετικά από αυτά που έχουν στην Καβάλα, την  Ξάνθη ή τη Ροδόπη. «Στη Δράμα, για παράδειγμα, έχουμε προβλήματα στα δίκτυα διανομής νερού, λόγω παλαιότητας, άρα πρέπει να τα βελτιώσουμε», παρατήρησε. «Στη Ροδόπη έχουμε υπεράντληση και η άρδευση γίνεται μόνο με γεωτρήσεις», συνέχισε, «ενώ η υφαλμύρωση έχει φτάσει σχεδόν στον «Γιακά». Άρα πρέπει να εκμεταλλευτούμε τα επιφανειακά ύδατα, δηλαδή ταμιευτήρες, φράγματα κτλ. Στον Έβρο υπάρχουν δύο φράγματα και κατάντη αυτών δεν έχουν γίνει ούτε αναδασμοί ούτε άρδευση. Στη Ροδόπη το ίδιο. Πρέπει να αποκτήσουμε και μεγάλες ποσότητες νερού σε εθνικό επίπεδο. Το φράγμα του Κομψάτου, που κάποιοι νομίζουν ότι είναι υπερφίαλο έργο, είναι ένας μεγάλος ταμιευτήρας νερού με εθνικά νερά, με δεδομένο ότι η λεκάνη απορροής του βρίσκεται αποκλειστικά στην ελληνική επικράτεια. Σκεφτείτε ότι στην Περιφέρειά ό,τι νερά έχουμε σε μεγάλες ποσότητες, όπως του Νέστου και του Έβρου, εισέρχονται και εξαρτώνται από τη Βουλγαρία. Αυτά είναι πολύ σημαντικά ζητήματα».

«Η Περιφέρεια σαφέστατα δεν έχει τη δυνατότητα να σηκώσει το βάρος τέτοιων υποδομών», σημείωσε κλείνοντας, «ωστόσο είναι η ισχυρότερη φωνή, η οποία μπορεί να ξεσηκώσει την Αθήνα για να αρχίσει να βλέπει αυτά τα ζητήματα με άλλες οπτικές. Η υπόθεση της άρδευσης είναι τεράστιας σημασίας. Η αρμοδιότητα της Περιφέρειας είναι απλά να χρηματοδοτεί μέσω των χρηματοδοτικών εργαλείων των ευρωπαϊκών προγραμμάτων σύμφωνα με τους εκχωρηθέντες πόρους. Οι πρωτοβουλίες όμως ανήκουν στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, στην Αθήνα δηλαδή. Το Υπουργείο δείχνει ότι έχει ενδιαφέρον και ενδεχομένως να μπορεί να διαθέσει και κάποιους πόρους από δικά του προγράμματα, ωστόσο θέλει ταρακούνημα. Επιπλέον, η κεντρική διοίκηση δεν δείχνει διατεθειμένη να εκχωρήσει περισσότερους πόρους και αρμοδιότητες στην αιρετή Περιφέρεια για μεγάλα έργα άρδευσης και εξακολουθεί να έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγο. Και εδώ πρέπει να αντιδράσουμε και να είμαστε πειστικοί».