Σε μια προσπάθεια να ελέγξουν τις πληθωριστικές πιέσεις, οι επιχειρηματίες της εστίασης δηλώνουν αναγκασμένοι να προχωρήσουν σε αυξήσεις τιμών – Τι έγινε στο 2nd Coffee Business Forum
Η ανοδική πορεία των τιμών σε αγαπημένα μας γρήγορα φαγητά φαίνεται πως έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Μετά την αύξηση στο «εθνικό» μας φαγητό, το σουβλάκι, «πικρός» είναι και ο καφές ο οποίος έχει πάρει επίσης την ανιούσα. Μάλιστα, σε σύγκριση τιμών σε σχέση με το 2021, αποκαλύπτεται πόσο έχει επιβαρυνθεί ο ετήσιος προϋπολογισμός του μέσου νοικοκυριού.
Σε αυτό το πλαίσιο, «αναγκασμένοι» για αυξήσεις στη τιμή του καφέ δηλώνουν οι επιχειρηματίες στον κλάδο της εστίασης προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις πληθωριστικές πιέσεις και την αύξηση του κόστους ενέργειας.
Όπως εκτιμούν σύμφωνα με την εικόνα που έχει διαμορφωθεί διεθνώς στην αγορά του καφέ, μετά τη ζημία από τον παγετό στη Βραζιλία και με τα μεταφορικά αυξημένα κατά 100%, είναι δύσκολο η εικόνα να αλλάξει μέσα στο 2022 ώστε να έρθει αποκλιμάκωση στην τιμή του.
Όπως επεσήμανε κατά τη διάρκεια του 2nd Coffee Business Forum ο Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών & Συναφών Επαγγελμάτων, Γιώργος Κουράσης «το 2021 η αύξηση του καφέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ήταν μόνο κατά 1,2% στα καταστήματα καφεστίασης. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρηματίες αποφάσισαν να απορροφήσουν ένα πολύ μεγάλο μέρος των αυξήσεων που υπέστησαν».
Είναι σαφές ότι στις αρχές του 2022 η ενεργειακή κρίση άλλαξε τα δεδομένα και οι επιχειρηματίες αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε αυξήσεις στον καφέ, σε χαμηλά ωστόσο επίπεδα, σε σχέση με τις πιέσεις που δέχονται, εκτιμά ο κ. Κουράσης.
Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα της ΠΟΕΣΕ, «είναι μονόδρομος αργά ή γρήγορα οι επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε αυξήσεις».
Εκτός της αύξησης των τιμών, η άλλη λύση που έχουν οι επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή, είναι, όπως εξήγησε, να χαμηλώσουν την ποιότητα του προϊόντος που πωλούν, κάτι που ο κ. Κουράσης χαρακτήρισε επίσης καταστροφικό καθώς ο επαγγελματίας θα χάσει την πελατεία του.
Πλέον, σε μία μερίδα καταναλωτών και κυρίως για πιο χαμηλά εισοδήματα, ο καφές μετατράπηκε πλέον σε… πολυτέλεια. Ωστόσο, η έξοδος για καφέ παραμένει η πιο οικονομική επιλογή, παρά η έξοδο για φαγητό ή ποτό.
Πηγή: newmoney.gr