ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΕΩΝ-ΠΑΓΕΤΟΥ ΚΑΙ ΠΛΗΜΜΥΡΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ 2021-2022

 

Την Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2021 και ώρα 10:30 π.μ., πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, ενόψει της επικείμενης χειμερινής περιόδου 2021-2022, αναφορικά με την λήψη των αναγκαίων μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης των φαινομένων που προέρχονται από Χιονοπτώσεις, Παγετό και Πλημμύρες.

Στη σύσκεψη-τηλεδιάσκεψη, που πραγματοποιήθηκε, υπό το συντονισμό του Αντιπεριφερειάρχη Δράμας και Πρόεδρο του οργάνου κ. Γεωργίου Παπαδόπουλου, συμμετείχαν ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Σ.Ο.Π.Π. Π.Ε. Δράμας και Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Πολιτισμού & Αθλητισμού Π.Α.Μ.Θ. κ. Γρηγόριος Παπαεμμανουήλ, ο Δήμαρχος Κ. Νευροκοπίου κ. Ιωάννης Κυριακίδης, η Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης κα Κρυσταλλία Γεωργιάδου, o Διοικητής Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Δράμας Αντιπύραρχος Δανιήλ Στούπας, ο Αντιδήμαρχος Δήμου Παρανεστίου κ. Παύλος Σοφιάδης, εκπρόσωπος του Δήμου Δράμας, εκπρόσωπος του Δήμου Προσοτσάνης. εκπρόσωπος του Δήμου Δοξάτου, o Αναπληρωτής Προϊστάμενος Διεύθυνσης Δασών Δράμας κ. Ανδρέας Τσίγγης, ο Δασάρχης Κ. Νευροκοπίου κ. Μιχαήλ Μαναρίδης, ο Αστυνομικός Υποδιευθυντής Διεύθυνσης Αστυνομίας Δράμας Ιωάννης Παπαθανασίου, εκπρόσωπος του Γενικού Νοσοκομείου Δράμας και του Ε.Κ.Α.Β., εκπρόσωποι εθελοντικών οργανώσεων, καθώς και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και υπηρεσίες.

Σκοπός της σύσκεψης ήταν η λήψη μέτρων πρόληψης προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος και οι επιπτώσεις που προέρχονται από πλημμύρες, χιονοπτώσεις και παγετό και ο συντονισμός των φορέων χειμερινής συντήρησης για την από κοινού αντιμετώπιση των προβλημάτων και τη διαχείριση των συνεπειών, κατόπιν έγκαιρου και κατάλληλου σχεδιασμού.

Το όργανο προχώρησε σε μία κατανομή των ρόλων και των αρμοδιοτήτων κάθε εμπλεκόμενου φορέα και υπηρεσίας, στο πλαίσιο του τομέα αρμοδιότητας του καθενός και σε επικαιροποίηση των μνημονίων-ανανέωση των σχεδίων και έργων, ώστε ο μηχανισμός πολιτικής προστασίας του Νομού Δράμας να λειτουργήσει έγκαιρα και αποτελεσματικά σε περίπτωση που παραστεί ανάγκη.

Μετά το πέρας της σύσκεψης, ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας τόνισε: «Σκοπός της σύσκεψης είναι ο καλύτερος δυνατός συντονισμός των φορέων και υπηρεσιών, έτσι ώστε να βρισκόμαστε συνεχώς σε πλήρη ετοιμότητα και να δράσουμε αποτελεσματικά και έγκαιρα για την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων που πιθανόν να προκύψουν από χιονοπτώσεις, παγετό και πλημμύρες κατά την χειμερινή περίοδο. Χρειάζεται η συνδρομή και η συνέργεια όλων των φορέων, ώστε ο ένας να συμπληρώνει τον άλλον σε εξειδικευμένες γνώσεις και σε δράσεις. Δίνουμε προτεραιότητα στην αποφόρτιση των αρδευτικών φραγμάτων και τη συντήρηση των υποδομών και του αρδευτικού δικτύου από την πλευρά των κατά τόπους Τ.Ο.Ε.Β., τον καθαρισμό των όμβριων υδάτων, των αποστραγγιστικών καναλιών και των χειμάρρων, καθώς και στην έγκαιρη προμήθεια αλατιού από όλους τους φορείς. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα δύο προηγούμενα χρόνια δείξαμε μία σοβαρή και αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν από τέτοια φαινόμενα».