Με περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο χρήστες σε όλο τον κόσμο, το Τik Tok είναι μία ούτως ή άλλως μία εκρηκτική μηχανή προώθησης τάσεων αλλα και προϊόντων.
Ενα από τα πλεόν πρόσφατα παραδείγματα είναι η περίπτωση της φέτας.
Τον Φεβρουάριο του 2018 η Tiiu Piret, ιππέας και blogger από τη Φινλανδία, «ανέβασε» μία συνταγή για ζυμαρικά με φέτα και ντοματίνια στο blog της.
Ενα χρόνο αργότερα, η επίσης Φιλανδή Jenni Hayrinen απλοποίησε τη συνταγή και δημιούργησε αυτό το -viral στη χώρα της- «uunifetapasta» (δηλαδή ζυμαρικά με φέτα στο φούρνο). Αποτέλεσμα, όπως η ίδια δήλωσε, τα σούπερ μάρκετ της Φινλανδίας να ξεμείνουν από feta cheese.
To φαινόμενο «baked feta pasta» εξαπλώθηκε στις ΗΠΑ, όταν η blogger MacKenzie Smith του «Grilled Cheese Social» ανέβασε στο λογαριασμό της στο TikTok ένα βίντεο με τη δική της εκδοχή της συνταγής, στα τέλη του φετινού Ιανουαρίου. Το βίντεο έγινε viral, συγκεντρώνοντας με περίπου 3 εκατομμύρια θεάσεις, το δε hashtag #fetapasta ξεπάρασε τα 600 εκατ. views.
Η συνταγή ειναι απλή αλλά φαίνεται να ταιριάζει με ό,τι αναζητούσε ο κόσμος στον καιρό lockdown: Ένα κομμάτι φέτα, λίγο ελαιόλαδο και μερικά ντοματίνια ψήνονται στο φούρνο μέχρι να μαλακώσουν και στη συνέχεια ανακατεύονται με βρασμένα ζυμαρικά και φρέσκο βασιλικό.
@grilledcheesesocial Baked feta pasta viral recipe! Inspired by #uunifeta via @liemessa & @tiiupiret #learnontiktok #foodtiktok #foodie
Η συνταγή του feta pasta δεν άργησε να περάσει από τα social media στα mainstream media. Η εταιρεία lifestyle της Gwyneth Paltrow, Goop, ανέβασε τη δική της εκδοχή στο λογαριασμό της στο Instagram και το People.com έδωσε τις δικές του συμβουλές για το ιδανικό αποτέλεσμα.
Όσοι τη δοκίμασαν πιστοποιούν ότι η συνταγή αποδίδει μόνο με την αυθεντική ελληνική φέτα, αφού η σύνθεση των τυριών τύπου φέτας που κυκλοφορούν σε πολλές ξένες αγορές δεν δημιουργεί τη σωστή κρεμώδη υφή στο πιάτο.
Το αποτέλεσμα ήταν η φέτα να καταστεί αίφνης περιζήτητη στην αμερικανική αγορά. Τόσο που η αλυσίδα «The Fresh Market» των 150 καταστημάτων, να διαπιστώνει αύξηση 45% στις πωλήσεις του ελληνικού τυριού αφότου η συνταγή «απογειώθηκε» στο TikTok τον περασμένο μήνα, με αποτέλεσμα να «ξεπουλήσει» τα αποθέματά της, σύμφωνα με τη Wall Street Journal.
Και τα social media είναι γεμάτα με posts Αμερικανών καταναλωτών που διαμαρτύρονται γιατί δεν μπορούν πια να βρουν φέτα στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς τους.
Με πληροφορίες από NYT