Τροπολογίες του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία συνυπέγραψε ο Βουλευτής Ν. Δράμας κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος.
Πιο αναλυτικά οι δύο τροπολογίες είναι οι εξής:
Τροπολογία για να καταστεί αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη η ενίσχυση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, που επλήγησαν από την πανδημία Covid19 από τις περιφέρειες
Με τροπολογία που συνυπέγραψε ο Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Δικαιοσύνης της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θεόφιλος Ξανθόπουλος ζητείται να καταστεί αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη η ενίσχυση που καταβάλλεται στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που επλήγησαν από την πανδημία μέσω των περιφερειών. Η ενίσχυση καταβάλλεται με τη μορφή επιχορήγησης κεφαλαίου κίνησης (μη επιστρεπτέα επιχορήγηση), η οποία χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) στο πλαίσιο των οικείων Επιχειρησιακών Προγραμμάτων τους 2014-2020.
Όπως αναφέρεται στην τροπολογία, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Βουλευτή Ηρακλείου Σωκ. Βαρδακη και συνυπογράφον 62 συνολικά Βουλευτές, η ενίσχυση μέσω των συγκεκριμένων προγραμμάτων, θα καλύψει πραγματικές τρέχουσες ανάγκες των επιχειρήσεων, οι οποίες δεν έχουν άλλες πηγές εσόδων, για μεγάλο διάστημα.
Για την επίτευξη της μέγιστης απόδοσης της ως άνω ενίσχυσης και λαμβάνοντας υπόψη την ανεπαρκή ρευστότητα των επιχειρήσεων, κρίνεται απαραίτητη η διασφάλιση ότι το σχετικό ποσό είναι στην διάθεση των επιχειρήσεων στο σύνολό του, ότι είναι ακατάσχετο και δεν επιβάλλεται επί του ποσού αυτού φόρος, κράτηση, παρακράτηση ή συμψηφισμός με οποιεσδήποτε οφειλές φορολογικές, ασφαλιστικές και άλλες.
Ακολουθεί η τροπολογία:
Τροπολογία-Προσθήκη
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)»
Θέμα: «Αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη η ενίσχυση που καταβάλλεται από τις Διαχειριστικές Αρχές των Περιφερειών, στα πλαίσια υλοποίησης δράσης που αφορά στην ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, που επλήγησαν από την πανδημία Covid19, με τη μορφή επιχορήγησης κεφαλαίου κίνησης (μη επιστρεπτέα επιχορήγηση), η οποία χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) στο πλαίσιο των οικείων Επιχειρησιακών Προγραμμάτων τους 2014-2020»
Α. Αιτιολογική Έκθεση
Οι Περιφέρειες της χώρας, κάνοντας χρήση χρηματοδοτικών εργαλείων που διαθέτουν, προχώρησαν σε δράσεις οικονομικής ενίσχυσης των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, που επλήγησαν από την πανδημία, με τη μορφή μη επιστρεπτέας επιχορήγησης για την κάλυψη λειτουργικών εξόδων.
Η ενίσχυση μέσω των συγκεκριμένων προγραμμάτων, θα καλύψει πραγματικές τρέχουσες ανάγκες των επιχειρήσεων, οι οποίες δεν έχουν άλλες πηγές εσόδων, για μεγάλο διάστημα.
Για την επίτευξη της μέγιστης απόδοσης της ως άνω ενίσχυσης και λαμβάνοντας υπόψη την ανεπαρκή ρευστότητα των επιχειρήσεων, κρίνεται απαραίτητη η διασφάλιση ότι το σχετικό ποσό είναι στην διάθεση των επιχειρήσεων στο σύνολό του, ότι είναι ακατάσχετο και δεν επιβάλλεται επί του ποσού αυτού φόρος, κράτηση, παρακράτηση ή συμψηφισμός με οποιεσδήποτε οφειλές φορολογικές, ασφαλιστικές και άλλες.
Β. Τροπολογία – Προσθήκη
Η ενίσχυση που καταβάλλεται από τις Διαχειριστικές Αρχές των Περιφερειών, στα πλαίσια υλοποίησης δράσης που αφορά στην ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, που επλήγησαν από την πανδημία Covid19, με τη μορφή επιχορήγησης κεφαλαίου κίνησης (μη επιστρεπτέα επιχορήγηση), η οποία χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) στο πλαίσιο των οικείων Επιχειρησιακών Προγραμμάτων τους 2014-2020, δεν υπόκειται σε οποιονδήποτε φόρο, τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του 4172/2013 (Α’ 167), είναι ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπά τους, τα ασφαλιστικά ταμεία και τα πιστωτικά ιδρύματα.
Κατάθεση τροπολογίας για να δοθεί το επίδομα ανεργίας στους «εποχικούς» εργαζόμενους
Ο Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θεόφιλος Ξανθόπουλος, συνυπέγραψε με 43 ακόμη Βουλευτές, τροπολογία, ώστε να γίνει δυνατή η καταβολή επιδόματος ανεργίας στους εποχικούς εργαζομένους
Στην τροπολογία που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Βουλευτή Ηρακλείου Σωκ. Βαρδάκη, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι : Με την επιβολή του 2ου lockdown από την Κυβέρνηση, θεσμοθετήθηκαν με την ΚΥΑ οικ. 48713/1232/2020, νέα μέτρα ένταξης εργαζομένων σε καθεστώς αναστολής συμβάσεων εργασίας, ανεξάρτητα αν η επιχείρηση που απασχολούνταν χαρακτηρίζεται ως εποχιακή ή όχι. Η μη πρόβλεψη όμως για εξαίρεση των επιχειρήσεων αυτών από τα οριζόμενα στις διατάξεις της παραγράφου 1, άρθρου 31 του νόμου 4144/13, οδηγεί σήμερα χιλιάδες εργαζόμενους να λαμβάνουν απορριπτικές αποφάσεις από τον ΟΑΕΔ, κατόπιν αιτήσεων τους για λήψη του επιδόματος ανεργίας.
Ακολουθεί αναλυτικά η τροπολογία:
Τροπολογία
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)»
Θέμα: «Εξαίρεση από τις διατάξεις της παραγράφου 1, άρθρου 31 του νόμου 4144/13 των εποχιακών επιχειρήσεων των οποίων οι εργαζόμενοι τέθηκαν σε καθεστώς αναστολής εργασίας τον Νοέμβριο του 2020 σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. οικ. 48713/1232/2020»
Α. Αιτιολογική Έκθεση
Οι ασφαλισμένοι που απασχολούνται σε επιχειρήσεις που χαρακτηρίζονται ως εποχιακές, λαμβάνουν επίδομα ανεργίας με ευνοϊκότερες προϋποθέσεις σε σχέση με τους λοιπούς κοινούς ασφαλισμένους.
Ως εποχιακές ορίζονται τα τουριστικά καταλύματα, τα εστιατόρια, τα μπαρ, τα κέντρα αναψυχής, τα ζαχαροπλαστεία, τα καφενεία και τα ιαματικά λουτρά, αλλά και κάθε επιχείρηση που πληροί τις εξής δύο προϋποθέσεις:
α) λόγω της φύσης των εργασιών της (πχ υδρονομείς), των καιρικών (πχ. Χιονοδρομικό κέντρο) ή ιδιαίτερων συνθηκών (πχ τουρισμός ή των χρησιμοποιούμενων πρώτων υλών (πχ ελαιοτριβείο)
β) λειτουργεί: από δύο έως εννέα μήνες τον χρόνο ή
όλο τον χρόνο, αλλά έχει περιόδους ύφεσης, κατά τις οποίες το προσωπικό που απασχολεί δεν ξεπερνά το 25% του προσωπικού που απασχολεί στις περιόδους αιχμής.
Με την επιβολή του 2ου lockdown από την Κυβέρνηση, θεσμοθετήθηκαν με την ΚΥΑ οικ. 48713/1232/2020, νέα μέτρα ένταξης εργαζομένων σε καθεστώς αναστολής συμβάσεων εργασίας, ανεξάρτητα αν η επιχείρηση που απασχολούνταν χαρακτηρίζεται ως εποχιακή ή όχι. Η μη πρόβλεψη όμως για εξαίρεση των επιχειρήσεων αυτών από τα οριζόμενα στις διατάξεις της παραγράφου 1, άρθρου 31 του νόμου 4144/13, οδηγεί σήμερα χιλιάδες εργαζόμενους να λαμβάνουν απορριπτικές αποφάσεις από τον ΟΑΕΔ, κατόπιν αιτήσεων τους για λήψη του επιδόματος ανεργίας.
Β. Τροπολογία – Προσθήκη
Στην περίπτωση β’ της παρ 2 του άρθρου 4 του ν. 1545/1985 (Α΄91), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 24 του ν. 1836/1989 (Α΄89), που τροποποιήθηκε με το άρθρο 31 του ν. 4144/2013 (Α’13) και ισχύει, προστίθεται εδάφιο ως εξής:
“Κατ΄εξαίρεση για το έτος 2020, ο μήνας Νοέμβριος δεν θα λαμβάνεται υπόψη για την εξέταση των κριτηρίων που καθορίζουν τον χαρακτηρισμό μιας επιχείρησης ως εποχιακής”