
ΟΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΔΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΥΡΟΛΕΥΚΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΔΟΞΑΤΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ ΜΕ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ
- Δήμος Δοξάτου: «Ο υπολογισμός της οφειλής του Δήμου Προσοτσάνης προς τον Δήμο Δοξάτου από την κατανάλωση ύδατος για τις ανάγκες των κατοίκων της Κοινότητας Μαυρολεύκης ύψους 158.350 κυβικών είναι λανθασμένη»
- Δήμος Προσοτσάνης: «Με τη σύσταση ΔΕΥΑ ο Δήμος Δοξάτου πλέον χρεώνει 0,50€ ανά κυβικό (αύξηση 100%-ποσό 86.81819 ευρώ για το 2025). Επιπλέον ο Δήμος Δοξάτου προχώρησε -μονομερής- σε αναδρομική χρέωση για το έτος 2023 (;;;) και απέστειλε ειδοποίηση ποσού 51.241,55 ευρώ. Δηλαδή ο Δήμος μας οφείλει σήμερα -σύμφωνα με τα στοιχεία του Δήμο Δοξάτου- ποσό 138.059,74 ευρώ ενώ έχει προϋπολογίσει ποσό 25.000 ευρώ»

Κατά το παρελθόν και σε εποχές που το ενδεχόμενο μιας παγκόσμιας σύρραξης έμοιαζε αρκετά μακρινό, ήταν ευρέως διαδεδομένη η φράση ότι «ο επόμενος παγκόσμιος πόλεμος θα γίνει για το νερό», ως μια ισχυρή προειδοποίηση για την επάρκειά του και την κρισιμότητα του ελέγχου του, λαμβάνοντας υπόψη τη λειψυδρία, την αύξηση του πληθυσμού και τα κοινά υδάτινα αποθέματα. Ακριβώς, λοιπόν, επειδή πρόκειται για ένα πολύτιμο αγαθό, άκρως απαραίτητο ακόμη και για την ύπαρξη ζωής, το νερό μπορεί να αποτελέσει πηγή σοβαρών εντάσεων που δεν είναι απαραίτητο να έγκειται σε διακρατικό επίπεδο, αλλά να αφορά ακόμη και σχέσεις γειτονικών Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Σε τοπικό επίπεδο, το τελευταίο χρονικό διάστημα φαίνεται να βρίσκεται σε εξέλιξη ένας ιδιότυπος «εμφύλιος πόλεμος» ανάμεσα στους Δήμους Δοξάτου και Προσοτσάνης με επίκεντρο το νερό και το τίμημα που πρέπει να καταβληθεί για την παροχή ύδατος στην κοινότητα Μαυρολεύκης. Πρόκειται για μια υπόθεση που οι απαρχές της βρίσκονται στο 1967 και οι προεκτάσεις φτάνουν στο σήμερα, μετά την αλλαγή των μέχρι πρότινος δεδομένων, έπειτα από σχετικές ενέργειες που έγιναν από πλευράς Δήμου Δοξάτου.
Σε κάθε περίπτωση, η συνεργασία μεταξύ φορέων, και ιδιαίτερα μεταξύ Δήμων που αντιμετωπίζουν κοινές προκλήσεις, αποτελούν ύψιστης σημασία ανάγκη για τις τοπικές κοινωνίες. Η ανταλλαγή γνώσης και καλών πρακτικών, το κλίμα συνεννόησης και ο συντονισμός ενεργειών ενισχύουν την αποδοτικότητα των τοπικών φορέων και καλλιεργούν κλίμα εμπιστοσύνης προς όφελος όλων των κατοίκων. Από την άλλη, μονομερείς πρωτοβουλίες που λαμβάνονται χωρίς διάλογο, χωρίς σεβασμό σε κοινές διαδικασίες και μακριά από ένα πνεύμα συναντίληψης, υπονομεύουν τη συλλογική προσπάθεια και δυναμιτίζουν το πνεύμα συνεργασίας που είναι απαραίτητο σε εποχές μεγάλων προκλήσεων.
Ας δούμε όμως πώς έχει διαμορφωθεί αυτός ο ιδιότυπος «εμφύλιος πόλεμος» ανάμεσα στους Δήμους Δοξάτου και Προσοτσάνης, όπως προκύπτει μέσα από δημόσια έγγραφα, πλήρως προσβάσιμα από όλους τους πολίτες.

Η αποδοχή γνωμοδότησης για τον τρόπο χρέωσης από τον Δήμο Δοξάτου της παροχής ύδατος στην Τ.Κ. Μαυρολεύκης
Στις 20 Ιανουαρίου 2026 συνεδρίασε η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Δοξάτου και ένα από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης ήταν το εξής: «Αποδοχή της υπ’ αρ. πρ. 826/19-01-2026 γνωμοδότησης σχετικά με τη διερεύνηση της ορθότητας του τρόπου χρέωσης από τον Δήμο Δοξάτου της παροχής ύδατος στην Τ.Κ. Μαυρολεύκης». Πρόκειται για γνωμοδότηση δικηγόρου, η οποία έγινε ομόφωνα αποδεκτή από τη Δημοτική Επιτροπή (απουσίαζαν η Κυριακή Παπαζώτου και ο Γιώργος Τσεκούρας).
Όπως αναφέρεται στο διατακτικό της απόφασης, η Δημοτική Επιτροπή αποδέχεται τη γνωμοδότηση και εξουσιοδοτεί τον Δήμαρχο για όλες τις απαραίτητες ενέργειες. Επίσης, αναφέρεται «η απόφαση να παραπεμφθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο για ενημέρωση». Η συγκεκριμένη απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής έχει αναρτηθεί στο πρόγραμμα «Διαύγεια» με ΑΔΑ: ΨΕΜ4Ω95-Δ1Ε.
Στη γνωμοδότηση, μεταξύ άλλων, αναφέρονται τα εξής: «Εν προκειμένω, αρχικά με την με αριθμό 22916/1962 απόφαση του Νομάρχη Δράμας, κατόπιν αποφάσεων των Κοινοτικών Συμβουλίων των Κοινοτήτων Αγίας Παρασκευής, Καλαμώνα και Νεροφράκτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο Φ.Ε.Κ. 219/Β/25-6-1962 συστάθηκε Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία “Σύνδεσμος Κοινοτήτων Αγίας Παρασκευής” του οποίου σκοπός ήταν η κατασκευή εξωτερικού έργου υδρεύσεως των κατοίκων των τριών Κοινοτήτων.
Στην συνέχεια με την με αριθμό 2060/1967 απόφαση του Νομάρχη Δράμας, κατόπιν αποφάσεων των Κοινοτικών Συμβουλίων Καλαμπακίου, Μαυρολεύκης και Φτελιάς, η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 106/Β/14-2-1967 αποφασίστηκε η συμμετοχή στον Σύνδεσμο μεταξύ άλλων και της Κοινότητας Μαυρολεύκης, η οποία ανήκει πλέον ως Τοπική Κοινότητα στον νέο Καλλικρατικό Δήμο Προσοτσάνης.
Ακολούθως με την με αριθμό ΔΙΕΣ 7703/1988 απόφαση του Νομάρχη Δράμας, κατόπιν αποφάσεων των Κοινοτικών Συμβουλίων που συμμετέχουν στον Σύνδεσμο, και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 119/Β/3-3-1988, αποφασίστηκε η διεύρυνση του σκοπού του Συνδέσμου και στην επιπλέον δραστηριότητα “Αποκομιδή και υγειονομική ταφή των απορριμμάτων των Κοινοτήτων που συμμετέχουν στον Σύνδεσμο”.
Κατόπιν, δυνάμει των με αριθμούς 95/2011 και 77/2011 αποφάσεων των Δημοτικών Συμβουλίων των Δήμων Δοξάτου και Προσοτσάνης αντίστοιχα με θέμα τη “Λύση του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία Σύνδεσμος Κοινοτήτων Αγίας Παρασκευής”, οι οποίες επικυρώθηκαν με την με αριθμό πρωτοκόλλου 4558/13-5-2011 (ΦΕΚ 1517/Β/27-06-2011) απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, αποφασίστηκε η αυτοδίκαιη λύση του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία “Σύνδεσμος Κοινοτήτων Αγίας Παρασκευής”, η ανάληψη εξ ολοκλήρου του τομέα της καθαριότητας για την Τοπική Κοινότητα Μαυρολεύκης από τον Δήμο Προσοτσάνης, και η υποχρέωση από το Δήμο Δοξάτου να παρέχει απρόσκοπτα υδροδότηση στην Τοπική Κοινότητα Μαυρολεύκης όπως ίσχυε μέχρι σήμερα με την καταβολή από μέρους του Δήμου Προσοτσάνης αντίστοιχου τιμήματος προς τον Δήμο Δοξάτου για το παρεχόμενο πόσιμο νερό το οποίο θα καθορίζεται ετησίως με βάση το ποσοστό 50% επί των επιβαλλομένων αντίστοιχων ανταποδοτικών τελών στο Δήμο Δοξάτου και ειδικότερα στην Δημοτική ενότητα Καλαμπακίου».
Ακόμη, στην ίδια γνωμοδότηση αναφέρονται τα εξής: «Με βάση όμως τα προεκτεθέντα και από μία απλή επισκόπηση της εν λόγω ατομικής ειδοποίησης προκύπτει αυτόθροα το συμπέρασμα ότι ο υπολογισμός της οφειλής του Δήμου Προσοτσάνης προς το Δήμο Δοξάτου από την κατανάλωση ύδατος για τις ανάγκες των κατοίκων της Κοινότητας Μαυρολεύκης ύψους 158.350 κυβικών είναι λανθασμένη, διότι αντί να εφαρμοστεί ο υπολογισμός κατά αύξουσα κλίμακα κατανάλωσης, ήτοι να τιμολογηθούν τα πρώτα 300 κυβικά *0,3 ευρώ, τα επόμενα 300 κυβικά (από 301-600) *0,4 ευρώ, τα επόμενα 400 κυβικά (601-1000) *0,6 ευρώ και ούτω καθεξής, σύμφωνα με τις προαναφερόμενες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δοξάτου, και στη συνέχεια να προστεθούν τα επιμέρους ποσά και το άθροισμά τους να διαιρεθεί διά 2 και να βρεθεί το συνολικό ποσό της οφειλής, εντούτοις αθροίστηκαν οι συντελεστές της κάθε επιμέρους κλίμακας (0,3 +0,4 +0,6 + 1 +1,3 = 3,6), στη συνέχεια διαιρέθηκε αυτός ο αριθμός διά 5 προκειμένου να βρεθεί ο μέσος όρος αυτών (3,6 / 5 = 0,72), ακολούθως ο αριθμός αυτός διαιρέθηκε διά του 2 προκειμένου να αποδοθεί η έκπτωση 50% (0,72 / 2 = 0,36 ευρώ) και εντέλει τα κυβικά κατανάλωσης πολλαπλασιάστηκαν με αυτόν τον αριθμό (158.350 * 0,36 ευρώ) και υπολογίστηκε η οφειλή στο ποσό των 57.006 ευρώ πλέον ΦΠΑ 13%.
Ενώ εάν ορθώς εφαρμοζόταν ο τρόπος υπολογισμού που περιγράφεται στις προαναφερόμενες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δοξάτου, η οφειλή του Δήμου Προσοτσάνης προς το Δήμο Δοξάτου από την κατανάλωση ύδατος για τις ανάγκες των κατοίκων της Κοινότητας Μαυρολεύκης θα ανήρχετο στο ποσό των:
-για τα πρώτα 300 κυβικά: 300*0,3 = 90 ευρώ
-για τα επόμενα 300 κυβικά (301-600): 300*0,4 = 120 ευρώ
-για τα επόμενα 400 κυβικά (601-1.000): 400*0,6 = 240 ευρώ
-για τα επόμενα 1.000 κυβικά (1.001-2.000): 1.000*1 = 1.000 ευρώ
-και για τα επόμενα (158.350 – 1.000 – 400 – 300 – 300 = ) 156.350 κυβικά: 156.350 * 1,3 = 203.255 ευρώ,
και εν συνεχεία το άθροισμα των ποσών αυτών (90 + 120 + 240 + 1.000 + 203.255 =) 204.705 αυτό διαιρείται διά του 2 προκειμένου να αποδοθεί η έκπτωση 50%, ήτοι 204.705 / 2 = 102.352,5 ευρώ πλέον ΦΠΑ 13%.
Ήτοι η οφειλή του Δήμου Προσοτσάνης προς το Δήμο Δοξάτου από την κατανάλωση ύδατος για τις ανάγκες των κατοίκων της Κοινότητας Μαυρολεύκης για την περίοδο 6/3/2023-8/5/2024 ανήρχετο στο συνολικό ποσό των (102.352,5 * 1,13 =) 115.658,33 ευρώ».

«Προσφυγή σε όλα τα νόμιμα μέσα για την ανάκληση των παράτυπων και καταχρηστικών ενεργειών του Δήμου Δοξάτου»
Στις 23 Ιανουαρίου 2026 συνεδρίασε η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Προσοτσάνης και ένα από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης ήταν το εξής: «Ανάθεσή ή μη σε πληρεξούσιο Δικηγόρο για υπόθεση που αφορά το Δήμο Δοξάτου». Η Δημοτική Επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα (απουσίαζαν οι Νικόλαος Γρηγοριάδης, Γιώργος Βουγιουκλής, Γιάννης Τσαουσίδης, Αλέξανδρος Παπαδόπουλος) να αναθέσει σε δικηγόρο «την προσφυγή με όλα τα νόμιμα μέσα για την ανάκληση των παράτυπων και καταχρηστικών ενεργειών του Δήμου Δοξάτου σε βάρος του Δήμου Προσοτσάνης».
Η συγκεκριμένη απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής του Δήμου Προσοτσάνης αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «Διαύγεια» με ΑΔΑ: ΡΡΚ0ΩΞΖ-ΨΗΖ.
Στο εισηγητικό για τη λήψη της απόφασης αναφέρονταν τα εξής:
«Ο Δήμος Δοξάτου προχώρησε -χωρίς προηγούμενη έγγραφη ενημέρωση- σε αλλαγή Χρεώσεων της Τιμής Κυβικού Νερού που προμηθεύεται ο Δήμος μας για την Ύδρευση της Μαυρολεύκης.
Με την σύσταση ΔΕΥΑ ο Δήμος Δοξάτου πλέον χρεώνει 0,50€ ανά κυβικό (αύξηση 100%-ποσό 86.81819 ευρώ για το 2025). Επιπλέον ο Δήμος Δοξάτου προχώρησε -μονομερής- σε αναδρομική Χρέωση για το έτος 2023 (;;;) και απέστειλε ειδοποίηση ποσού 51.241,55 ευρώ. Δηλαδή ο Δήμος μας οφείλει σήμερα -σύμφωνα με τα στοιχεία του Δήμο Δοξάτου- ποσό 138.059,74 ευρώ ενώ έχει προϋπολογίσει ποσό 25.000,00 ευρώ.
Επειδή το θέμα είναι πολύ σοβαρό -και επειδή σε επικοινωνία που είχε η Υπηρεσία μας με την αντίστοιχη του Δοξάτου δεν δόθηκαν ουσιαστικές απαντήσεις- εισηγούμαστε την λήψη Απόφασης για πρόσληψη Δικηγόρου και προσφυγή σε όλα τα νόμιμα μέσα για την ανάκληση των παράτυπων και καταχρηστικών ενεργειών του Δήμου Δοξάτου σε βάρος του Δήμου μας».

Με έγγραφό της η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης ζητά τις απόψεις του Δήμου Δοξάτου
Στις 6 Απριλίου 2026 συνεδρίασε η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Δοξάτου και ένα από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης ήταν το εξής: «Λήψη απόφασης για ανάθεση παροχής γνωμοδότησης σχετικά με το με Α.Π. 18550/ 02-03-2026 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης».
Η Δημοτική Επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα την ανάθεση της παροχής γνωμοδότησης σε δικηγόρο (απουσίαζαν η Κυριακή Παπαζώτου και ο Γιώργος Τσεκούρας). Η απόφαση αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «Διαύγεια» με ΑΔΑ: ΨΝ6ΙΩ95-ΔΕΕ.
Στην απόφαση, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι «στις 2 Μαρτίου 2026 κοινοποιήθηκε στον Δήμο με 18550/ 02-03-2026 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης, με το οποία ζητά τις απόψεις του Δήμου Δοξάτου αναφορικά με την από 19/2/2026 προσφυγή του Δήμου Προσοτσάνης κατά της με αρ. απόφασης 13/2026 της Δημοτικής Επιτροπής του Δήμου Δοξάτου».

Στο συγκεκριμένο έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης αναφέρονται τα εξής:
«Σας διαβιβάζουμε συνημμένα την ανωτέρω σχετική προσφυγή του Δήμου Προσοτσάνης Ν. Δράμας, κατά της αριθ. 13/2026 απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής του Δήμου Δοξάτου και παρακαλούμε να μας εκθέσετε τις απόψεις σας επί αυτής.
Επίσης να μας γνωστοποιήσετε με ποιον τρόπο κοινοποιήθηκε η εν λόγω απόφαση στον Δήμο Προσοτσάνης και να μας αποστείλετε τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία.
Παρακαλούμε για την άμεση απάντησή σας».


