
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΦΕΤΙΝΗΣ ΟΝΕΙΡΟΥΠΟΛΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΧΡΗΣΤΟ ΜΑΥΡΙΔΗ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ
Η φετινή Ονειρούπολη ολοκληρώθηκε την Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2026, μετά από 34 ημέρες λειτουργίας. Παραδοσιακά η διοργάνωση κλείνει στο τέλος με την επιστροφή του κλειδιού της πόλης από τον Άγιο Βασίλη στον Δήμαρχο Δράμας, μια διαδικασία που γίνεται αντίστροφα στην έναρξη της εκδήλωσης, στις 4 Δεκεμβρίου.
Η 22η Ονειρούπολη πέρασε στην ιστορία και πλέον ο προγραμματισμός περιλαμβάνει την απεγκατάσταση των οικίσκων από τον δημοτικό κήπο και την ενημέρωση για τον απολογισμό σε μια από τις επόμενες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Ταυτόχρονα, βέβαια, ξεκινάει και η προετοιμασία για την επόμενη Ονειρούπολη, όπου μεγάλο ερωτηματικό αποτελεί ο χώρος διεξαγωγής, καθώς υπάρχει σχεδιασμός για την ανάπλαση της κεντρικής πλατείας της Δράμας, καθώς και της οδού Εθνικής Αμύνης, μια διαδικασία, όμως που παραμένει άγνωστο ακόμη πότε θα ξεκινήσει και αν θα επηρεάσει τη λειτουργία της αμέσως επόμενης Ονειρούπολης, αυτής που θα διεξαχθεί τέλος 2026 και αρχές 2027, ή όχι.
Από πλευράς διοίκησης Δήμου Δράμας, πάντως, έχει τεθεί το θέμα αξιοποίησης του στρατοπέδου «Τριανταφύλλου», στις σιδηροδρομικές γραμμές, όπου στεγαζόταν ο 779 Λόχος Εφοδιασμού – Μεταφορών. Όπως έχει αναφέρει ο Δήμαρχος Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος, σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ήδη έχει κατατεθεί σχετική αίτηση για παραχώρηση προς την αρμόδια στρατιωτική υπηρεσία και ο Δήμος είναι σε προτεραιότητα να αξιοποιήσει τον χώρο, αρκεί όμως να προχωρήσει ο αποχαρακτηρισμός του, καθώς ακόμη θεωρείται ως ενεργό στρατόπεδο.
Όσον αφορά σε επίπεδο προσώπων, μετά από δύο χρονιές που αρμόδιος για την Ονειρούπολη ήταν ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Χρήστος Μαυρίδης, πλέον αρμόδιος Αντιδήμαρχος είναι ο κ. Γιώργος Μουχτάρης.
«Πετύχαμε τον στόχο της ανανέωσης και της επανεκκίνησης»
Δηλώσεις στην εφημερίδα «Εργασία… συν» έκανε ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Μαυρίδης, ο οποίος προχώρησε σε έναν πρώτο απολογισμό της διοργάνωσης όσον αφορά την επισκεψιμότητα, καθώς και στον σχεδιασμό που υπάρχει για τον νέο χώρο διεξαγωγής της Ονειρούπολης.
Σχετικά με την επισκεψιμότητα, είναι σαφές ότι επηρεάστηκε από τις αγροτικές κινητοποιήσεις, αν και οι αγρότες του Νομού Δράμας επέλεξαν να διατηρήσουν ανοιχτούς τους δρόμους για μετακινήσεις αυτοκινήτων ή λεωφορείων, ακριβώς για να μην πληγεί η περιοχή. Όμως, πέρα από τον Νομό Δράμας υπήρχαν μπλόκα και καθυστερήσεις σε άλλα σημεία του οδικού δικτύου, στο πλαίσιο της οδικής προσέγγισης της Δράμας.
Ο κ. Μαυρίδης, όσον αφορά την επισκεψιμότητα της φετινής διοργάνωσης, ανέφερε: «Η εκδήλωση ήταν επιτυχημένη, με τα δεδομένα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε λόγω των αγροτικών κινητοποιήσεων. Τον στόχο που βάλαμε όταν ξεκινήσαμε και θέλαμε να ολοκληρωθεί φέτος, που ήταν η ανανέωση και επανεκκίνηση, τον πετύχαμε. Ευελπιστούσαμε σε καλύτερη επισκεψιμότητα, όμως ήταν από τα πράγματα που δεν μπορούσαμε να υπολογίσουμε. Είδαμε ότι σε όλη την Ελλάδα και σε άλλους χειμερινούς προορισμούς, υπήρξε πάνω από 50% πτώση. Εμείς θεωρούμε ότι πετύχαμε τον στόχο μας».
Από εκεί και πέρα, όσον αφορά το ενδεχόμενο μεταφοράς της Ονειρούπολης, ο κ. Μαυρίδης σημείωσε: «Το συζητάμε, το βλέπουμε από πέρυσι, όταν αναλάβαμε και είδαμε τα δεδομένα που θα έχουμε μπροστά μας. Ευελπιστούμε να πάνε όλα καλά. Να έχει ομαλή εξέλιξη. Γίνεται σχεδιασμός. Οι υπηρεσίες δουλεύουν». Όπως είπε, «υπάρχει σχεδιασμός, δεν μπορώ να γνωρίζω με ακρίβεια την εξέλιξη, αλλά βρίσκεται σε καλό δρόμο». «Είναι δύσκολο το εγχείρημα. Πολύ δύσκολο», πρόσθεσε.

