Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ ΧΡ. ΜΕΤΙΟΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΜΑ ΤΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΠΟΣΟΥ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΙΕΞΑΧΘΕΙ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΠΕΡΙΠΟΥ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Ο ΑΝΑΔΟΧΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ

 

 

  • Για το Αγ. Αθανάσιος – Κρηνίδες προβλέπεται διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου, ενώ για το Κρηνίδες – Σταυρός νέα χάραξη εκτός οικισμών
  • Κλειστός αυτοκινητόδρομος πλάτους 17 μέτρων, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, προστατευτικό διάζωμα και με ταχύτητα κίνησης των οχημάτων τα 100 χλμ./ώρα
  • Με την κατασκευή συνολικά του άξονα Δράμα – Καβάλα ο χρόνος της διαδρομής ανάμεσα στις δύο πόλεις εκτιμάται ότι θα είναι ένα τέταρτο της ώρας
  • Χρ. Μέτιος, Περιφερειάρχης Α.Μ.Θ.: «Η κατασκευή αυτού του μεγάλου έργου θα βοηθήσει πραγματικά την ανάπτυξη της περιοχής»

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

Τη δέσμευση ποσού 75 εκ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης για την κατασκευή σε πρώτη φάση των 14,2 χλμ. του τμήματος Αγ. Αθανάσιος – Σταυρός του οδικού άξονα Δράμα – Καβάλα, ανακοίνωσε μέσω συνέντευξης τύπου, από τη Δράμα, την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2019, ο Περιφερειάρχης Α.Μ.Θ. κ. Χρήστος Μέτιος. Όπως επεσήμανε ο κ. Μέτιος, η ευθύνη κατασκευής του έργου θα ανήκει στην Εγνατία Οδό Α.Ε., με χρονικό ορίζοντα εγκατάστασης του αναδόχου τον ένα χρόνο από τώρα κι αφού προηγηθεί μέσα στο καλοκαίρι ο σχετικός διαγωνισμός.

Με τη συγκεκριμένη χρηματοδότηση θα κατασκευαστεί ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος πλάτους 17 μέτρων, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, προστατευτικό διάζωμα και με ταχύτητα κίνησης των οχημάτων τα 100 χλμ./ώρα. Με την κατασκευή συνολικά του άξονα Δράμα – Καβάλα ο χρόνος της διαδρομής ανάμεσα στις δύο πόλεις της Ανατολικής Μακεδονίας εκτιμάται ότι θα είναι ένα τέταρτο της ώρας.

Για το τμήμα Δράμα – Άγιος Αθανάσιος, ο κ. Μέτιος εξέφρασε την εκτίμηση ότι μελετητική ωριμότητα θα υπάρξει στο τέλος του τρέχοντος έτους και η κατασκευή αυτού του τμήματος του άξονα Δράμα – Καβάλα, μήκους 11 χλμ., μπορεί να πραγματοποιηθεί από το ποσό που θα προκύψει ως έκπτωση από την πρώτη δημοπρασία, που θα αφορά το τμήμα Αγ. Αθανάσιος – Σταυρός. Όσον αφορά το τρίτο τμήμα του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας, το Σταυρός – Αγ. Σύλλας, μήκους 2,5 χλμ., ο Περιφερειάρχης Α.Μ.Θ. ανέφερε ότι υπάρχει εμπλοκή με το Δασαρχείο Καβάλας, καθώς περνάει από το αισθητικό δάσος της γειτονικής πόλης.

Παρόντες κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου του Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ. ήταν ο Βουλευτής Ν.Δ. Νομού Δράμας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, ο Δήμαρχος Δράμας κ. Χριστόδουλος Μαμσάκος, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης κ. Κώστας Κινατζίδης, ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος για ζητήματα της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας κ. Χρήστος Γεωργιτσόπουλος, ο υποψήφιος Δήμαρχος Δράμας, πρώην Βουλευτής και πρώην Δήμαρχος, κ. Κυριάκος Χαρακίδης, καθώς και πλήθος υποψηφίων με το συνδυασμό «Περιφερειακή Αναγέννηση», επικεφαλής του οποίου είναι ο κ. Μέτιος.

 

«Στόχος μας οι πολίτες να μετακινούνται από τη Δράμα στην Καβάλα, όταν ολοκληρωθεί το έργο, σε 15 λεπτά»

Ξεκινώντας τις δηλώσεις του ο κ. Μέτιος, ο οποίος την περισσότερη ώρα ήταν όρθιος και δείχνοντας χάρτες εξηγούσε τα σημεία στα οποία αναφέρονταν, εξέφρασε την ικανοποίησή του, γιατί «μπορώ να ανακοινώσω ότι ξεκινάει η κατασκευή του δρόμου Καβάλα – Δράμα». Όπως τόνισε ο οδικός άξονας Καβάλα – Δράμα είναι τμήμα του ευρωπαϊκού δικτύου Ε-61. «Το Καβάλα – Δράμα από την περιμετρική της Δράμας, τον κυκλικό κόμβο που έχουμε, μέχρι τον Άγιο Σύλλα είναι μήκους 28,5 χλμ.» σημείωσε ο Περιφερειάρχης Α.Μ.Θ. και πρόσθεσε: «Τα πρώτα 2,5 χλμ. από Καβάλα ή τα τελευταία από Δράμα που αφορούν τον Άγιο Σύλλα μέχρι τον κόμβο του Σταυρού είναι 2,5 χλμ., τα οποία βρίσκονται μέσα στο αισθητικό δάσος και για τα οποία υπάρχει εμπλοκή από το Δασαρχείο Καβάλας και για τα οποία σήμερα δεν μπορούμε να πούμε τίποτα περισσότερο». Συνεχίζοντας τις δηλώσεις του ο κ. Μέτιος στάθηκε στα υπόλοιπα 26 χλμ. του άξονα Δράμα – Καβάλα: «Το τμήμα Άγιος Αθανάσιος μέχρι τον Σταυρό, μήκους 14,2 χλμ., έχει πλήρη μελετητική ωριμότητα και για το τμήμα αυτό ανακοινώνουμε ότι ξεκινάει η κατασκευή του έργου αυτού. Για το τμήμα Άγιος Αθανάσιος – περιμετρική της Δράμας, μήκους 11 χλμ., η μελέτη προχωράει ικανοποιητικά. Είμαστε σε συνεννόηση με την Εγνατία Οδό που έχει την ευθύνη από το 2010 για όλες τις μελέτες και το έργο. Γίνεται μια προσπάθεια από την Εγνατία να βρει περίπου 400.000 ευρώ που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της μελέτης. Έχω διαβεβαιώσει την Εγνατία ότι αν αυτή η προσπάθεια με το Υπουργείο δεν ευοδωθεί, θα διαθέσουμε εμείς τους πόρους αυτούς. Συνεπώς, σήμερα ανακοινώνουμε το Άγιος Αθανάσιος – Σταυρός».

Ειδικότερα για το τμήμα Άγιος – Αθανάσιος Σταυρός, ο κ. Μέτιος ανέφερε ότι «στο πρώτο τμήμα, από τον Άγιο Αθανάσιο μέχρι τις Κρηνίδες θα ακολουθηθεί η υπάρχουσα χάραξη, ο υπάρχον δρόμος, φυσικά με διαπλάτυνση, γιατί μιλάμε για έναν αυτοκινητόδρομο 17 μέτρων πλάτους, με 4 λωρίδες, 2 ανά κατεύθυνση, και προστατευτικό διάζωμα στη μέση», ενώ «για το δρόμο Κρηνίδες μέχρι Σταυρό θα έχουμε νέα χάραξη έξω από τους οικισμούς».

Αναφερόμενος στον προϋπολογισμό του έργου ο Μέτιος είπε πως υπολογίζεται, «με βάση τα στοιχεία που έχουμε», ότι απαιτούνται περίπου 5 εκ. ευρώ το χλμ. και ο προϋπολογισμός για το Άγιος Αθανάσιος – Σταυρός είναι περίπου 75 εκ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.. Ο Περιφερειάρχης Α.Μ.Θ. αναφέρθηκε επίσης στην έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία υπογράφηκε στις 31 Ιανουαρίου 2019 από τον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σωκράτη Φάμελλο. Ο κ. Μέτιος έκανε λόγο για «μια προσπάθεια που διήρκεσε πάνω από 3 χρόνια», με επανειλημμένες συναντήσεις και συζητήσεις, ενώ ευχαρίστησε για ακόμη μια φορά δημόσια τον κ. Φάμελλο, «διότι πραγματικά έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία και αυτό το απέδειξε στην πράξη. Δεν είναι λόγια μόνο. Συμφώνησε στην αναγκαιότητα του έργου και βοήθησε να ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα υπήρχαν με τα Δασαρχεία».

Σχετικά με την εύρεση χρηματοδότησης για τη διαγωνιστική διαδικασία, ο κ. Μέτιος σημείωσε πως «με απόφασή μας δεσμεύουμε 75 εκ. ευρώ με Φ.Π.Α. από το Επιχειρησιακό μας Πρόγραμμα για να προχωρήσει η κατασκευή του έργου αυτού». Όπως είπε το ποσό αυτό αφορά το τμήμα Άγιος Αθανάσιος – Σταυρός μήκους 14,2 χλμ. Όσον αφορά το επόμενο τμήμα, από την περιμετρική της Δράμας μέχρι τον Άγιο Αθανάσιο, μήκους 11 χλμ., ο κ. Μέτιος είπε πως «με περίπου 5 εκ. ευρώ το χλμ. θα απαιτηθούν άλλα 55 εκ. περίπου. Από τις εκπτώσεις που θα προκύψουν από τα 75 εκ. ευρώ του τμήματος Άγιος Αθανάσιος – Σταυρός, θα μπορέσουμε μέχρι τέλος του 2019, εφόσον ολοκληρωθεί η μελέτη από την Εγνατία, να προχωρήσουμε και για αυτό». «Στόχος μας είναι οι πολίτες που μετακινούνται από τη Δράμα στην Καβάλα, όταν ολοκληρωθεί το έργο αυτό, να μπορούν να μετακινούνται σε 15 λεπτά», πρόσθεσε ο κ. Μέτιος.

 

«Του χρόνου τέτοια εποχή θα έχει εγκατασταθεί ο ανάδοχος»

 

Στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου, ο Περιφερειάρχης Α.Μ.Θ. έκανε ειδική αναφορά και στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη. «Όσον αφορά το πρώτο μέρος, που βρίσκεται στα όρια της δικής μας Περιφέρειας, στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, έχει πάλι την ευθύνη της μελέτης η Εγνατία» σημείωσε ο κ. Μέτιος και πρόσθεσε: «Προχωράει η μελέτη αυτή. Η επίσημη ενημέρωση που έχω από την Εγνατία είναι ότι απαιτούνται περίπου 650.000 ευρώ για να ολοκληρωθεί η μελέτη. Ακολουθείται η ίδια διαδικασία, με το Υπουργείο προσπαθούν να βρουν τη χρηματοδότηση. Τους έχω διαβεβαιώσει ότι για τα τμήματα που αφορούν το δρόμο που είναι στα όρια της δικής μας Περιφέρειας θα συμβάλλουμε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αν μας ζητηθεί, τα ποσά αυτά για την ολοκλήρωση των μελετών». «Συνεπώς και εδώ προχωράει η μελέτη, αλλά δεν είναι σε τελικό στάδιο ωρίμανσης ακόμη», υπογράμμισε ο κ. Μέτιος.

Για το υπόλοιπο τμήμα, από τη από τη Ν. Μπάφρα μέχρι την Παλαιοκώμη, τόνισε ότι «η ευθύνη για την μελέτη είναι στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών», προσθέτοντας ότι «δεν μπορώ να έχω πλήρη εικόνα για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η μελέτη, η αίσθηση όμως που έχω, από τις πληροφορίες που έχω, είναι ότι απέχει πάρα πολύ ακόμα από το να είναι ώριμη». Μάλιστα, σε αυτό το σημείο, προχώρησε και σε ένα σχόλιο, όπως το χαρακτήρισε και ο ίδιος: «Είναι νωπά νομίζω ακόμη αυτά που ειπώθηκαν και εδώ στη Δράμα και από θεσμικούς παράγοντες του Νομού, που μιλούσαν για ωριμότητα 95% του έργου».

Ο κ. Μέτιος επεσήμανε ότι «μέχρι σήμερα για το τμήμα που αφορά σε εμάς, από προηγούμενους Περιφερειάρχες, για το Καβάλα – Δράμα και μέχρι τα όρια του Ν. Σερρών, έχουμε διαθέσει στην Εγνατία Οδό Α.Ε. 2,5 εκ. ευρώ για μελέτες. Συνεπώς είναι έργο που ωριμάζει εδώ και καιρό» και συνέχισε λέγοντας: «Για το τμήμα μέχρι την Αμφίπολη, Δράμα – Αμφίπολη, γνωρίζω ότι πολλοί πολίτες, πολλοί συμπολίτες μας, πολλοί φορείς της Δράμας, επιθυμούν να προχωρήσει και αυτό το τμήμα του έργου. Είναι στους στόχους μας προφανώς. Το έχουμε συμπεριλάβει, έχει ενταχθεί και έχει εγκριθεί, στο Χωροταξικό μας Σχέδιο, με στόχο να προχωρήσει και ο Ε-61, όπως τον περιέγραψα, και η σύνδεση με την Εγνατία μέσω Αμφίπολης. Αυτά έχουν εγκριθεί και είναι μέσα στο Χωροταξικό Σχέδιο που έχει εγκριθεί για την Περιφέρειά μας».

Ακόμη ο κ. Μέτιος μίλησε και για τις παρεμβάσεις που απαιτούνται στον υφιστάμενο δρόμο Δράμα – Αμφίπολη. Όπως είπε, είχε επικοινωνία με τον κ. Απόστολο Τζιτζικώστα, Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, «γιατί αφορά γειτονική Περιφέρεια» και έχει υπάρξει συμφωνία για το «πως πρέπει να κινηθούμε». Χαρακτηριστικά για το θέμα ανέφερε: «Συμφωνήσαμε, είχε την πρόθεση να συνεργαστούμε, να διαθέσουμε από 1 εκ. ευρώ περίπου, πόρους από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ώστε να γίνουν κάποιες βασικές συντηρήσεις στον άξονα αυτό, αλλά η διαδικασία που υπάρχει στο Υπουργείο και ο τρόπος που έπρεπε αυτό να λυθεί, δεν κατέστη δυνατό μέχρι σήμερα να το καταφέρουμε. Είναι τεχνικοί όροι. Δεν λέω ότι γίνεται σκόπιμα από το Υπουργείο. Προσπαθούν να βρουν μια λύση».

Ο Περιφερειάρχης Α.Μ.Θ. ολοκλήρωσε τις δηλώσεις του παραθέτοντας τα επόμενα βήματα για την κατασκευή του άξονα Δράμα – Καβάλα: «Με την ανακοίνωση που κάνουμε, δεσμεύουμε το ποσό του προϋπολογισμού, τα 75 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, από το Επιχειρησιακό μας Πρόγραμμα. Μέσα σε ένα μήνα περίπου, μέσα στον Μάρτιο, θα βγει η πρόσκληση. Η πρόσκληση θα έχει τελικούς δικαιούχους την Περιφέρεια και την Εγνατία. Εμείς δεν θα υποβάλλουμε φάκελο. Έχουμε συμφωνήσει με την Εγνατία». Στη συνέχεια, «θα υποβάλλει πρόταση η Εγνατία Οδός, που έχει και την ευθύνη του έργου. Το έργο θα αξιολογηθεί και θεωρώ ότι θα ενταχθεί στο επόμενο διάστημα. Και μέχρι το καλοκαίρι θα έχει ξεκινήσει πιστεύω η διαγωνιστική διαδικασία και εφόσον δεν θα προκύψει κάποιο πρόβλημα με ενστάσεις, του χρόνου τέτοια εποχή θα έχει εγκατασταθεί ο ανάδοχος».

Παρών στη συνέντευξη τύπου ήταν και ο Διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Αναστάσιος Παράσχου, ο οποίος αναφέρθηκε σε κάποια τεχνικά στοιχεία του έργου. Όπως είπε πρόκειται να κατασκευαστούν 14,2 χλμ., με πολλά σημαντικά τεχνικά έργα. Το έργο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ανισόπεδο κόμβο νότια του οικισμού των Κρηνίδων, δύο άλλες διαβάσεις με γέφυρες, μία γέφυρα μήκους 100 μ. Πρόκειται για δρόμο κλειστού τύπου με 3,75 χλμ. πλάτος η κάθε λωρίδα και με ταχύτητα μελέτης τα 100 χλμ. Ο χρόνος κατασκευής του έργου, σημείωσε ο κ. Παράσχου, είναι περίπου 2,5 χρόνια.

 

«Για να δεσμευτεί το πόσο έπρεπε να προηγηθεί η έγκριση της μελέτης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων»

 

Μετά την ολοκλήρωση της συνέντευξης τύπου, σε δήλωσή του, ο Περιφερειάρχης κ. Μέτιος εξέφρασε την ικανοποίησή του, γιατί του δίνεται η δυνατότητα να ανακοινώσει «ένα τόσο σημαντικό και σπουδαίο έργο». «Η κατασκευή αυτού του μεγάλου έργου θα βοηθήσει πραγματικά την ανάπτυξη της περιοχής», πρόσθεσε. Ακόμη, απαντώντας σε ερώτηση ότι κάποιοι μπορεί να ισχυριστούν ότι υπάρχει προεκλογική σκοπιμότητα, καθώς το έργο ανακοινώνεται λίγους μήνες πριν από τις εκλογές, ο κ. Μέτιος ανέφερε: «Για να δεσμευτεί το πόσο, από τη στιγμή που ο προϋπολογισμός ήταν τόσο μεγάλος, έπρεπε να προηγηθεί η έγκριση της μελέτης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Αυτό συνέβη στις 31 Ιανουαρίου. Δεν συνέβη νωρίτερα. Συναντήθηκα επανειλημμένως με τον κ. Φάμμελο, ο οποίος έδειξε ιδιαίτερη ευαισθησία και κατανόηση στο να βοηθήσει να δρομολογηθεί η μελέτη αυτή και στην τελική έγκριση, που είχε την ευθύνη ο ίδιος. Από τη στιγμή, λοιπόν, που συνέβη αυτό τέλος Ιανουαρίου, δεν είχαμε παρά να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες και σήμερα, ένα μήνα περίπου μετά, ανακοινώσαμε την έναρξη κατασκευής αυτού του μεγάλου έργου».