
ΣΤΟ ΠΛΑΣΙΟ ΤΟΥ 10ου ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΙΑΤΡΕΙΟΥ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΓΚΟΛΟΓΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΣΑΡΑΚΗ
- Αυξητική τάση και 180 νέοι φάκελοι μέσα σε μια χρονιά
- Δημήτρης Κασαράκης: «Προτείνω να αρχίσω τις χημειοθεραπείες. Να κάνω την αρχή για να έρθουν και οι άλλοι. Αλλά πρώτα πρέπει να ανοίξει η Μονάδα Χημειοθεραπείας στο Νοσοκομείο μας»
- Άρτεμις Δημητριάδου, Πρόεδρος Συλλόγου Καρκινοπαθών Ν. Δράμας: «Είμαστε διατεθειμένοι να προσφέρουμε χορηγία ύψους 40.000 ευρώ για την κάλυψη των αναγκών σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό της Μονάδας ημερήσιας νοσηλείας»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ
Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 17 και το Σάββατο 18 Απριλίου 2026, στο ξενοδοχείο «Hydrama Grand Hotel», το 10ο Ογκολογικό Συνέδριο, με τίτλο «Σύγχρονοι θεραπευτικοί χειρισμοί για τον ογκολογικό ασθενή Χ – Από την έγκαιρη διάγνωση στην αποτελεσματική θεραπεία». Το συνέδριο διοργανώθηκε από τη Διεπιστημονική Ομάδα Χειρουργικής Αντιμετώπισης και Έρευνας του Καρκίνου, τη Β’ Χημειοθεραπευτική Ογκολογική Κλινική Α.Ν.Θ. «ΘΕΑΓΕΝΕΙΟ», τη Θωρακοχειρουργική Κλινική ΚΥΑΝΟΥΣ ΣΤΑΥΡΟΣ και τη Χειρουργική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Δράμας.

Στο πλαίσιο των εργασιών του συνεδρίου, παρουσιάστηκε ο απολογισμός του έργου του Ογκολογικού ιατρείου του Γενικού Νοσοκομείου Δράμας. Εισηγητής ήταν ο ογκολόγος κ. Δημήτρης Κασαράκης, ο οποίος σε εβδομαδιαία βάση εξετάζει ογκολογικούς ασθενείς στο Νοσοκομείο Δράμας. Μετά την παρουσίαση, ακολούθησε σχολιασμός από την κ. Άρτεμις Δημητριάδου, Πρόεδρο του Συλλόγου Καρκινοπαθών Δράμας, την κ. Όλγα Βασιλείου, Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Δράμας, τον κ. Αλέξη Παναγιωτίδη, θεματικό Αντιπεριφερειάρχη Κοινωνικής Πολιτικής και ιατρό, και τον π. Δημήτριο Χάνδακα, ιερέα του Θεαγένειου Νοσοκομείου.

«Σε ένα έτος προστέθηκαν 180 νέοι φάκελοι ασθενών»
Σύμφωνα με την παρουσίαση του κ. Κασαράκη, στο Ογκολογικό ιατρείο συνήθως προσέρχονται 30 έως 40 ασθενείς. Είναι νέοι ασθενείς πρωτοδιαγνωσμένοι με καρκίνο, που χρειάζονται αντιμετώπιση στο Α.Ν.Θ. «Θεαγένειο». Ένα μεγάλο μέρος των ασθενών προέρχεται από τη Χειρουργική Κλινική του Νοσοκομείου Δράμας, οι οποίοι αντιμετωπίζουν τον καρκίνο του πεπτικού, όπως στομάχου, παχέος παγκρέατος, λεπτού εντέρου, τον καρκίνο του μαστού, μελανώματα, καρκίνους του δέρματος, καθώς και σαρκώματα (άκρων κεφαλής και κοιλιακής χώρας), καρκίνους του νεφρού.
Ο κ. Κασαράκης στάθηκε στον σημαντικό ρόλο της Χειρουργικής κλινικής στη διάγνωση με τη λήψη βιοψιών, ακόμη και λαπαροσκοπικά αν χρειάζεται, και στην τοποθέτηση port a catch σε ασθενείς με μακροχρόνιες θεραπείες. Ακόμη μίλησε για τους γυναικολόγους και τους ΩΡΛ του Νοσοκομείου.
Επίσης στο ιατρείο, όπως είπε, προσέρχονται ασθενείς αδιάγνωστοι που κατευθύνονται για τον πώς θα αντιμετωπισθούν και τι θεραπευτικό χειρισμό θα έχουν, ασθενείς που είχαν καρκίνο και βρίσκονται σε παρακολούθηση και ασθενείς με καρκίνο που μπορούν να αντιμετωπισθούν στο ιατρείο. Αυτοί είναι ασθενείς με καρκίνο του προτάτου είτε του μαστού, που βρίσκονται σε ορμονικό χειρισμό ή κάνουν denosumab ή κάνουν χημειοθεραπείες με φάρμακα ή στοχευτικούς παράγοντες χορηγούμενα από το στόμα. Όπως και σε περιπτώσεις καρκίνου του παχέος εντέρου, πνεύμονα, εγκεφάλου.
Επιπλέον στο ιατρείο γίνεται συνταγογράφηση φαρμάκων και εξετάσεων.
Όσον αφορά τον απολογισμό από τα τέλη Μαρτίου 2025 έως τις 3 Απριλίου 2026, ο κ. Κασαράκης ανέφερε τα εξής:
-Έως 28 Μαρτίου του 2025 είχαν ανοιχθεί 1.361 φάκελοι ασθενών (σε ένα έτος 172 νέοι φάκελοι).
-Έως 3 Απριλίου του 2026 ανοίχθηκαν 1.541 φάκελοι.
-Προστέθηκαν σε ένα έτος 180 νέοι φάκελοι ασθενών.
-1.463 επισκέψεις ασθενών όλο το έτος 2025.
-485 επισκέψεις ασθενών το έτος 2026 έως 3 Απριλίου.
Οι γυναίκες ασθενείς είναι 862 (55,3%) και οι άνδρες 679 (44,75).
Η ηλικία των ασθενών που προσήλθαν στο Ογκολογικό ιατρείο έχει ως εξής:
-Κάτω των 40 ετών: 15 (8 άνδρες και 7 γυναίκες)
-40-49 έτη: 59 (12 άνδρες και 47 γυναίκες)
-50-59 έτη: 184 (54 άνδρες και 130 γυναίκες)
-60-69 έτη: 383 (172 άνδρες και 211 γυναίκες)
-70-79 έτη: 464 (231 άνδρες και 233 γυναίκες)
-80 ετών και άνω: 467 (218 γυναίκες και 249 άνδρες)
Στη Δράμα χειρουργήθηκαν 322 ασθενείς που προσήλθαν στο ιατρείο. Από αυτούς:
-160 με καρκίνο παχέους
-30 με καρκίνο στομάχου
-34 με καρκίνο μαστού
-7 με καρκίνο παγκρέατος
Οι υπόλοιποι που αντιμετωπίσθηκαν αφορούν καρκίνους του δέρματος, χοληδόχου, μελανώματα, σαρκώματα, γυναικολογικούς καρκίνους και ουροποιητικού. Επίσης πάρθηκαν βιοψίες σε πολλούς ασθενείς με μεταστατικό καρκίνο και έτσι τέθηκε η διάγνωση.
Τα συχνότερα είδη καρκίνου που προήλθαν στο Ογκολογικό ιατρείο έχουν ως εξής:
-Μαστός 355
-Παχέος 328
-Πνεύμονα 175
-Ουροδόχου 45
-Στομάχου 79
-ΚΟΣ, οισοφάγου 2
-Ενδομητρίου 67
-Ωοθήκης 35
-Προστάτου 72
-Νεφρού 58
-Κεφαλής – τραχήλου 30
-Εγκεφάλου 16
-Παγκρέατος 48
-Σαρκώματα 18
-Μελανώματα 26
-Όρχεος 14

«Η έλλειψη παθολόγων ο βασικός λόγος που δεν προχωράει η Μονάδα Χημειοθεραπείας»
Σε δηλώσεις του στα τοπικά Μ.Μ.Ε., ο κ. Κασαράκης ανέφερε για το Ογκολογικό ιατρείο ότι «ξεκίνησε από τον Νοέμβριο του 2019 και φτάσαμε αισίως στο 2026. Μέχρι τις 3 Απριλίου, που ήταν το τελευταίο ιατρείο που έκανα, ανοίχτηκαν 1.541 φάκελοι ασθενών. Το μεγαλύτερο ποσοστό είναι γυναίκες που προσήλθαν, 55% περίπου και 45% άνδρες. Κάτω των 40 είναι πολύ λίγο το ποσοστό. Ήταν ουσιαστικά 15 άτομα, 8 άνδρες και 7 γυναίκες. Κυρίως με κάποιους καρκίνους του όρχεος, κάποια προβλήματα με το παχύ έντερο ή με ωοθήκες ή με κάποια πιο σπάνια περιστατικά με καρκινοειδή».
Ακόμη, ο κ. Κασαράκης σημείωσε: «Τη νέα χρονιά, από 30 Μαρτίου που είχε γίνει η προηγούμενη καταγραφή, προστέθηκαν 180 φάκελοι νέων ασθενών. Ήταν 1.361 και τώρα έγιναν 1.541. Η τάση νομίζω ότι είναι αυξητική. Έρχεται όλο και περισσότερος κόσμος. Από αυτούς τους ασθενείς που έχουν καρτέλες, ένα μέρος έχει πεθάνει, το οποίο μπορεί να αριθμεί περίπου και τους 300 ασθενείς».
Επίσης, ο κ. Κασαράκης επεσήμανε: «Μας βοηθάει πολύ η Χειρουργική του Νοσοκομείου Δράμας, η οποία ξέρει και χειρουργεί τον καρκίνο, όχι μόνο του παχέος εντέρου, αλλά και του στομάχου και του παγκρέατος, που είναι πάρα πολύ δύσκολη η αντιμετώπιση, και του λεπτού εντέρου, ακόμη και πολλά άλλα δύσκολα περιστατικά. Επίσης παίρνει βιοψίες και βοηθάει πάρα πολύ τον κόσμο στη διάγνωση του καρκίνου. Μας βοηθάνε φυσικά και οι ουρολόγοι και οι γυναικολόγοι και η ΩΡΛ κλινική».
Σχετικά με τη λειτουργία Μονάδας Χημειοθεραπείας στο Νοσοκομείο Δράμας ο κ. Κασαράκης τόνισε: «Προτείνω να αρχίσω τις χημειοθεραπείες. Να κάνω την αρχή για να έρθουν και οι άλλοι. Αλλά πρώτα πρέπει να ανοίξει η Μονάδα Χημειοθεραπείας στο Νοσοκομείο μας». Σχετικά με το εάν υπάρχουν εμπόδια, είπε: «Εμπόδια δεν υπάρχουν. Μετά από τόσα χρόνια εμπειρίας, νομίζω όλα μπορούμε να τα κάνουμε». Όπως είπε, το μοναδικό εμπόδιο είναι ότι «δεν υπάρχουν παθολόγοι», καθώς «αν αρχίσουν και γίνονται θεραπείες με ένα τέτοιο τμήμα, θα γίνονται παρενέργειες, θα θέλουν νοσηλείες στην Παθολογική». «Πιστεύω ότι αυτός είναι ο βασικός λόγος που δεν προχωράει η Μονάδα Χημειοθεραπείας», πρόσθεσε.

«Σημαντικό στήριγμα για όλους εμάς τους καρκινοπαθείς και τις οικογένειές μας»
Στην τοποθέτησή της, μετά την ομιλία του κ. Κασαράκη, η Πρόεδρος του Συλλόγου Καρκινοπαθών Ν. Δράμας κ. Άρτεμις Δημητριάδου ανέφερε για το Ογκολογικό ιατρείο ότι είναι «σημαντικό στήριγμα για όλους εμάς τους καρκινοπαθείς και τις οικογένειές μας. Είναι μια ανάσα μέσα σε μια δύσκολη διαδρομή της ζωής μας. Όμως η πραγματικότητα είναι ότι μια φορά την εβδομάδα δεν φτάνει και τα περιστατικά αυξάνονται. Ένας γιατρός, 52 φορές τον χρόνο, δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετήσει τους καρκινοπαθείς του Νομού μας. Έχουμε εγγεγραμμένους στον σύλλογό μας 1.450 και άλλους τόσους στη Δράμα και στα περίχωρα που δεν γνωστοποιούν την ασθένειά τους λόγω της λέξης καρκίνος. Οι άνθρωποι που δίνουν αυτή τη μάχη έχουν δικαίωμα να λαμβάνουν στον τόπο τους, κοντά στο σπίτι τους, χωρίς να εξαντλούνται στις μετακινήσεις και στις αναμονές για ραντεβού».
Η κ. Δημητριάδου έκανε μια σύντομη αναφορά στο ιστορικό της προσπάθειας για λειτουργία Μονάδας Χημειοθεραπείας και τόνισε: «Σήμερα βρισκόμαστε ξανά στο σημείο μηδέν και ξεκινάμε από την αρχή για τον ογκολογικό τμήμα, για τη Μονάδα ημερήσιας θεραπείας στο Νοσοκομείο μας. Θεωρούμε επιτακτική την έναρξη λειτουργίας του τμήματος χημειοθεραπείας, το οποίο υφίσταται από 31/12/2021, όπως προβλέπεται από το οργανόγραμμα του Νοσοκομείου μας».
Μάλιστα, η κ. Δημητριάδου επεσήμανε: «Ο σύλλογός μας θα είναι δίπλα σε κάθε προσπάθεια που γίνεται από όλους τους φορείς του Νομού μας προς την κατεύθυνση της λειτουργίας της Μονάδας ημερήσιας νοσηλείας. Επίσης, ο σύλλογός μας, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του, δηλώνουμε ότι είμαστε διατεθειμένοι να προσφέρουμε χορηγία ύψους 40.000 ευρώ από το δεκάρικο των μελών μας, από τη συμμετοχή τους και τη σωστή διαχείριση, για την κάλυψη των αναγκών σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό της Μονάδας ημερήσιας νοσηλείας».
Παράλληλα, η κ. Δημητριάδου, απευθυνόμενη στον κ. Κασαράκη εξέφρασε τις ευχαριστίες της. Όπως είπε, «σας ευχαριστούμε για την επιστημονική παρουσία σας και την ανθρώπινη προσέγγιση σε όλα τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι καρκινοπαθείς της Δράμας και όχι μόνο».

«Οι ασθενείς έχουν δικαίωμα να λαμβάνουν θεραπεία στον τόπο κατοικίας του»
Η Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Δράμας κ. Όλγα Βασιλείου ανέφερε: «Ακούσαμε για μια ακόμη χρονιά τον απολογισμό του Ογκολογικού ιατρείου. Για μια ακόμη χρονιά ακούσαμε αριθμούς που αυξάνονται. Όμως αυτοί οι αριθμοί δεν είναι στατιστικά δεδομένα. Είναι άνθρωποι, είναι ασθενείς που περιμένουν, που αγωνιούν, που δίνουν καθημερινά τη δική τους μάχη για ζωή».
Επίσης, η κ. Βασιλείου σημείωσε: «Δεν μπορούμε να μιλάμε για αύξηση περιστατικών και ταυτόχρονα να μην ενισχύουμε τη δομή που καλείται να τα διαχειριστεί. Δεν μπορούμε να επαναπαυόμαστε στην αυταπάρνηση των λίγων. Η ενίσχυση του Ογκολογικού ιατρείου δεν είναι απλώς μια διοικητική πράξη. Είναι υποχρέωση απέναντι στον ογκολόγο κ. Κασαράκη και στους συνεργάτες του στη Χειρουργική κλινική του Νοσοκομείου Δράμας, που αντιμετωπίζει χειρουργικά τα περιστατικά, και στο δικαίωμα που έχουν οι ασθενείς να λαμβάνουν θεραπεία στον τόπο κατοικίας του».

«Ο Δ. Κασαράκης ήρθε με δική του πρωτοβουλία στην πόλη της Δράμας»
Ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης κ. Αλέξης Παναγιωτίδης είπε ότι είχε την τύχη να είναι δίπλα στον κ. Κασαράκη και πρόσθεσε: «Ήρθε με δική του πρωτοβουλία στην πόλη της Δράμας και το άρχισε μόνος του. Είναι πολύ σημαντικό και πρέπει να δείχνουμε την ευγνωμοσύνη μας στον άνθρωπο αυτό».
Ακόμη, εξέφρασε την πίστη ότι θα γίνει πραγματικότητα η Μονάδα θεραπείας στο Νοσοκομείο. «Να μη μείνει ένα όνειρο» είπε και πρόσθεσε: «Να προσπαθήσουμε και να κάνουμε ένα βήμα παραπάνω».

«Η Εκκλησία μπορεί να είναι δίπλα σε αυτές τις θεραπείες που χρειάζονται οι ασθενείς»
Ο π. Δημήτριος Χάνδακας ανέφερε για το Θεαγένειο Νοσοκομείο ότι «υπάρχει μια πολύ βαθιά κλινική αντιμετώπιση της ασθένειας του καρκίνου και αυτή η αντιμετώπιση δεν είναι μόνο βαθιά κλινική, αλλά είναι και βαθιά ατομική. Μέσα σε αυτήν την ατομική συναίσθηση των ιατρών προς τους ασθενείς, η Εκκλησία δεν μένει αμέριμνη, καθώς έχουμε να αντιμετωπίσουμε και εμείς τα πρόσωπα, τους ανθρώπους, τα οποία πρόσωπα και άνθρωποι είναι εικόνα του Θεού. Έτσι, η Εκκλησία καλείται να είναι κοντά στους ανθρώπους αυτούς, όπως είναι οι ιατροί και να δώσει ενίσχυση και στους ασθενείς, αλλά και στους ιατρούς, για να τους βοηθήσει σε αυτό το έργο, το οποίο καταβάλουν».
Επίσης, είπε: «Οι γιατροί δίνουν αγώνα, δίνουν μαρτυρία αγάπης. Μια μαρτυρία αγάπης που είδα στα πρόσωπά τους και για αυτό καλούμαι και εγώ να είμαι κοντά σε αυτούς τους ανθρώπους που αγωνίζονται».
Όπως σημείωσε, ο π. Δημήτριος Χάνδακας, «η Εκκλησία μπορεί να είναι δίπλα σε αυτές τις θεραπείες που χρειάζονται οι ασθενείς» και έκανε λόγο για πνευματική επιστασία «που θα δώσει δύναμη στους γιατρούς, δύναμη στους ασθενείς και βεβαίως θα δώσει και ελπίδα. Ελπίδα ότι μπορεί να γίνει το θαύμα».

